login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

problemen met firefox en IE

Offline kenzo - 08/02/2008 16:44 (laatste wijziging 08/02/2008 16:44)
Avatar van kenzoPHP beginner Ik gebruik zelf IE 7. Vind ik het fijnste.

Ook gebruiken bij mij op de site de meeste mensen dat.
Als ik m'n site helemaal goed maak in IE blijven er altijd fouten zichtbaar in FF.

Bijvoorbeeld de breedte van een tabel wordt in FF anders weergegeven dan in IE.


Het is dus onmogelijk om een site in IE exact hetzelfde te krijgen dan in FF

Hoe zorgen jullie dat het overal goed is.


PS:

Een vb wat in IE goed is en in FF niet is de volgende code:

  1. <table width='99.4%' style='background-image:url(images/back.gif); background-repeat:no-repeat;}' border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>
  2. <tr>
  3. <td><BR>...



het is in PHP geschreven daarom ' ipv "

99.4% is in IE precies goed.
In FF is het dus weer te smal en is het achtergrondplaatje niet geheel zichtbaar

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 08/02/2008 16:57
Avatar van Filip IRC guru Kenzo.. Eerst en vooral, het is IE die alles fout weergeeft.. 90% van de browsers zijn compatiebel met elkaar en IE is altijd diegene die er uitspringt..

De enige oplossing is via CSS werken en een andere CSS laden voor FF en andere browsers dan voor IE...
Offline kenzo - 08/02/2008 16:59
Avatar van kenzo PHP beginner ok,

ik zeg ook niet dat het aan FF ligt, alleen maak ik alles goed voor IE en zie ik fouten in de rest.

Zal best dat IE het fout heeft.
Alleen vind ik dat de makkelijkste en heb daarom nooit een andere gebruikt
Offline Filip - 08/02/2008 17:03
Avatar van Filip IRC guru IE IS een en al fout! Net zoals microsoft altijd gedaan heeft wijkt hij af van de standaarden die iederen gebruikt, daardoor lopen dus de meeste dingen fout.. zoek maar eens op google naar IE7 bugs, de lijst is niet te overzien 

Natuurlijk als je je site afstelt op IE gaat hij niet perfect zijn in FF, en als je em afstelt in FF gaat hij niet prefect zijn in IE, maar dat is al lang geweten in de webdevelopment sector...
Offline kenzo - 08/02/2008 17:05
Avatar van kenzo PHP beginner jah, alleen is het jammer dat mensen (die weinig of niets van websites af weten) ook deze fouten zien en denken dat de site niet goed gemaakt is?

Ik heb de site zo goed mogelijk in beide webbrowsers proberen te maken, maar fouten blijven altijd
Offline larssy1 - 13/02/2008 10:46
Avatar van larssy1 MySQL beginner Je zou ook gewoon verschillende sites kunnen maken,, 2 aparte, 1 afgestempt op FF en de ander op IE.

er zijn makkelijke scripts om te achterhalen of de gebruiker FF of ie gebruikt, mocht hij ff gebruiken dan is het dus bijv goed. en gaat hij direct naar de site.
Gebruikt hij Ie dan krijgt hij een error pagina, met daarin de goede link
Offline odezign - 13/02/2008 14:23
Avatar van odezign Nieuw lid
nephilim schreef:
Kenzo.. Eerst en vooral, het is IE die alles fout weergeeft.. 90% van de browsers zijn compatiebel met elkaar en IE is altijd diegene die er uitspringt..

De enige oplossing is via CSS werken en een andere CSS laden voor FF en andere browsers dan voor IE...


Ik heb ook het zelfde probleem met IE & FF hoe kan ik dat doen met dat apart inladen van de CSS bestand voor elke browser??

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s