login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

transparante achtergrond ?

Offline superlol - 22/12/2007 16:00
Avatar van superlolPHP interesse Hey

Ik wil in PS3 Extended een transpatante achtergrond maken, zodat ik die blokjes zie.
Dus ik ga naar File->New-> en kies hier bij background contents:transparent, maar dan krijg ik gewoon een niieuwe afbeelding met witte achtergrond.
Dan probeer ik nog alles te selecteren en op delete te drukken, maar hij blijft wit?
Misschien moet ik ergens iets instellen of wat?
Kan iemand aub helpen?

Bvd

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Keith - 22/12/2007 19:29 (laatste wijziging 22/12/2007 19:31)
Avatar van Keith Grafische gevorderde Heb er zelf geen last van maar ik snap ook neit waarom je het zou willen?

Ik begin ook altijd zo maar je begint toch altijd met een achtergrond..
als je een plaatje wilt maken die transparant is op bepaalde delen, gewoon een nieuwe laag maken die vullen met je plaatje en stukken op laten in die laag en dan de background layer deleten

en als je dan toch ECHT graag met een transparante ondergrond wilt beginnen kan je ook een bestand aan maken met een witte bg, nieuwe laag, witte bg verwijderen

edit:

het kan komen omdat je misschien een nieuwe file opent met kleuren in Bitman, CMYK, Lab color

voor beeld werken met RGB!
Offline superlol - 22/12/2007 19:43
Avatar van superlol PHP interesse Ja, ik heb er een reden voor eigelijk om die blokjes te willen 

En ja, ik gebruik wel die RGB color
Offline Stijn - 22/12/2007 22:50
Avatar van Stijn PHP expert Als je bedoeling is om zoveel blokjes breedt te nemen is moet je werken met een liniaal. Dit is de sneltoets CTRL + R. Dan komt het liniaal tevoorschijn.
Offline Keith - 23/12/2007 10:37
Avatar van Keith Grafische gevorderde
superlol schreef:
Ja, ik heb er een reden voor eigelijk om die blokjes te willen 

En ja, ik gebruik wel die RGB color


dan uuh moet je misschien een bril? want dan horen ze er echt te zijn.. en mijn andere manieren werken ook!

ben toch wel benieuwd waarom je die blokjes dan zo graag wil hebben..
Offline zointer - 23/12/2007 11:50 (laatste wijziging 23/12/2007 11:56)
Avatar van zointer HTML gevorderde
superlol schreef:
Hey
Ik wil in PS3 Extended een transpatante[.......]
Dan probeer ik nog alles te selecteren en op delete te drukken, maar hij blijft wit?
Misschien moet ik ergens iets instellen of w[...]

Je eerste layer kan je niet verwijderen je moet een tweede layer aanmaken en dan kan je eerste verwijderen.
Maar ik denk dat er iets met je geheugen is, te weinig heb ik dan ook eens voor gehad, je scratch disk instellen.
Anders een installatie bug even adobe contacteren dan(als legale versie is natuurlijk).
Keith schreef:
edit:
het kan komen omdat je misschien een nieuwe file opent met kleuren in Bitman, CMYK, Lab color
voor beeld werken met RGB!

Is enkel van toepassing met Bitmap daar kan je geen transparantie instellen.
Keith schreef:
[..quote..]

dan uuh moet je misschien een bril? want dan horen ze er echt te zijn.. en mijn andere manieren werken ook!

ben toch wel benieuwd waarom je die blokjes dan zo graag wil hebben..

En dat is nu juist zijn probleem dat die het niet verkrijgt, wat als ts een bril draagt of wil jij graag dat iemand je smurf noemt.
Ik begin ook met een transparante layer dit omdat ik een eigen kleur wil beginnen dus is het niet nodig om met een witte layer te starten, is ieder zijn eigen ding;-)

edit: en als je een transparante achtergrond(vb logo) wil heb je het ook nodig
Offline NTS64 - 23/12/2007 11:59
Avatar van NTS64 PHP gevorderde In CS2 kan je dit aanpassen bij Edit>Preferences>Transparency & Gamut, daar kan je een kleur instellen, of de blokjes die jij wil.
Ik weet niet of het ook zo in CS3 Extended moet... Je kan iig eens proberen. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s