login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Filters op tekst

Offline Dark_Paul - 04/12/2007 21:05
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde Mede-photoshoppers,
Om tekst een wat beschadigd uiterlijk te geven gooide ik altijd een Brush Stroke-filter eroverheen (Spatter ofSprayed Strokes, soms beide, afhankelijk van wat ik wil). Ik heb het in de afgelopen 2 weken al verschillende keren proberen te doen, maar het lukt niet!
Ik doe gewoon net als altijd:
- Nieuw document
- Tekst op het document
- Tekstlayer selecteren
- Filter > Brush Strokes > Spatter (als voorbeeld)
- Instellen en OK klikken
Nu echter, al tijdens het instellen van de waardes gebeurt er niets in het voorbeeld, met geen een van deze filters.
Ook als ik de te bewerken tekst van te voren selecteer (Ctrl inhouden, layer aanklikken) werkt het niet.
De gebruite mode is RGB 8 bit. Ik heb ook al op verschillende resoluties (aantal dpi) geprobeerd, zonder effect.
Iemand enig idee waarom die filters niet werken?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline citroen - 04/12/2007 21:22
Avatar van citroen Onbekend voor bepaalde filters zijn er variaties in contrasten en kleuren nodig, omdat tekst een effe kleur is zullen die filters geen effect hebben. de beste manier is een 2e layer aanmaken en op deze met een grunge brush de kleur van de achtergrond gebruiken om de tekst een grof effect te geven.

Of via masking werken als je daar wat kennis van hebt
Offline Dark_Paul - 04/12/2007 21:56
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Van masking heb ik geen kaas gegeten, lijkt me ook te moeilijk.
Dat trucje met die grunge-brush kan ik natuurlijk ook altijd doen, maar ik snap niet waarom het eerst wel altijd werkte en nu niet.
Zwarte achtergrond, witte tekst, op de witte tekst de filter toepassen. Ging eerst prima, totdat ik het laatst na een tijdje weer wilde doen en het niet werkte.
Offline vinTage - 04/12/2007 22:13
Avatar van vinTage Nieuw lid Moet je niet eerst je text rasterisen ?
Offline citroen - 04/12/2007 22:15
Avatar van citroen Onbekend die vraag geeft ie automatisch als je filters gaat toepassen op je tekst
Offline Keith - 04/12/2007 22:22
Avatar van Keith Grafische gevorderde inderdaad voor een filter in photoshop moet je altijd je text layer eerst rasterisen.

in illustrator kan je trouwens altijd een stroke toe kennen en die dan een brush stroke geven, je kan dan zelfs ook nog 4 strokes toe kennen, verschillende grotes, kleuren, afstanden etc 
maar denk niet dat je van plan bent om daarvoor illustrator te gebruiken

Offline Dark_Paul - 05/12/2007 17:16
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Nee, ik was inderdaad niet van plan om hier Illustrator voor te gebruiken.
Rasterizen vraagt-ie inderdaad ook automatisch om, als je dat niet doet kan je überhaupt geen filter toepassen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.274s