login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Drop shadow over watermerk

Offline Mythix - 06/08/2007 18:47 (laatste wijziging 06/08/2007 18:53)
Avatar van MythixNieuw lid ik moet een website programmeren maar heb niet zelf het ontwerp gemaakt. Moet hem wel zelf slicen... ik werk dus met PS.

nu ben ik op het volgende probleem gestoten. op de achtergrond van elke pagina bevindt zich een afbeelding met lage opacity, een watermerk dus. op de pagina zelf bevindt zich een tabel met een drop shadow... hoe kan ik het nu slicen dan de drop shadow mee verschuifbaar is over het watermerk?

het meest logische leek mij de achtergrond met watermerk als slice op te slaan en op de achtergrond te plaatsen en daarna de drop shadow als transparant gif op te slaan... maar dan krijg je in de gradient witte vlekken voor zover ik weet... heb het nog niet getest.

iemand een beter idee?

hier vind je de besproken tabel:
http://83.98.146.8/~mythix/dropShadow.gif

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Stijn - 06/08/2007 19:07
Avatar van Stijn PHP expert De achtergrond kan je in CSS code zetten voor de <body> tag.
  1. body {
  2. background-image: url('watermerk-achtergrond.png');
  3. }

Je kan die achtergrond dan even verbergen in photshop en je box slicen. Ik zou de marquee tool gebruiken om stukken te selecteren en dan te plakken in een nieuw bestand. En daarna het bestand opslaan als een .png of .gif met transparantie. Zo wordt de lege ruimte transparant voor je background-image.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s