login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Kleurverschil bij het opslaan (Opgelost)

Offline NTS64 - 20/07/2007 21:22
Avatar van NTS64PHP gevorderde Hey,

Ik heb in photoshop een afbeelding met de kleur #232323.
Als ik ze opsla met save for web als PNG-24 is de kleur iets donkerder, nl. #1b1b1b.
Niet zoveel verschil, maar het valt wel op als ik het in m'n layout gebruik.
Hoe los ik dit op?

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 20/07/2007 21:24
Avatar van marten Beheerder In hogere kwaliteit opslaan.
Offline NTS64 - 20/07/2007 21:27
Avatar van NTS64 PHP gevorderde In Photoshop is PNG-24 toch al de hoogste kwaliteit voor PNG afbeeldingen op te slaan, of kan het nog hoger? Hoe dan?
Offline ctraets - 20/07/2007 21:31
Avatar van ctraets Nieuw lid Ik zou het dan met gif doen.
Offline marten - 20/07/2007 21:37
Avatar van marten Beheerder JPG en dan niet save for web
Offline zointer - 20/07/2007 22:12
Avatar van zointer HTML gevorderde
Woedi schreef:
Hey,

Ik heb in photoshop een afbeelding met de kleur #232323.
Als ik ze opsla met save for web als PNG-24 is de kleur iets donkerder, nl. #1b1b1b.
Niet zoveel verschil, maar het valt wel op als ik het in m'n layout gebruik.
Hoe los ik dit op?

ik denk toch dat je ergens iets fout doet.
Hier wijzigt de kleur toch niet(safe for web), als ik het opgeslagen afbeelding weer open met shop en ga er met mijn pipetje van de colorpicker over de kleuren van de afbeelding ga dan is dat juist hetzelfde.
png 8

png 24
en "232323" => "1b1b1b" is duidelijk een groot verschil?
"Wat heb je allemaal zitten instellen bij safe for web, je verhaal is maar half"
Nb 'only web colors' staat toch uitgevinkt in je kleurenkiezer.
Offline ctraets - 20/07/2007 22:27
Avatar van ctraets Nieuw lid
Sandernerd schreef:
Dat is nog slechtere kwaliteit...


Maar dan voor web ;). Ik heb het ook af entoe en dan als ik gif voor web is het wat beter. volgens mij 
Offline zointer - 20/07/2007 23:30 (laatste wijziging 20/07/2007 23:31)
Avatar van zointer HTML gevorderde Adobe Photoshop - Verschil GIF, JPEG, PNG

gif png jpg gif<=nog wa info
Offline NTS64 - 21/07/2007 10:41
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Het moet PNG zijn, want het is transparant, als ik het als gif opsla met transparantie aangevinkt, heb ik zo'n pixelig randje, ook op hoogste kwaliteit van gif.
Veel kan ik niet verkeerd doen bij save for web denk ik.
Ik doe het zo : http://i157.pho...screen.gif

Ik verander eigenlijk niets, behalve dat ik transparancy aanvink.
Offline gerits - 21/07/2007 11:10
Avatar van gerits Lid als je png gebruikt moet je ook nog een actionscript gebruiken voor de png doorzichtig te maken in IE 
Offline citroen - 21/07/2007 11:11
Avatar van citroen Onbekend gerits zwijg over dingen waar je het juiste niet van kent
Offline zointer - 21/07/2007 14:57
Avatar van zointer HTML gevorderde
gerits schreef:
als je png gebruikt moet je ook nog een actionscript gebruiken voor de png doorzichtig te maken in IE 

   
Voorbeeld pagina png8 en 24 en transparant, weer nieuwe dingen geleerd 

@ts de screen die jij poste is als gif de goede kleur, die doet het.
Als je sfw doe zet eens op 4-Up dan kan je zien of er werkelijk een kleurverschil is, er zal wel ergens een prog foutje geslopen zijn.
Offline NTS64 - 22/07/2007 12:48 (laatste wijziging 22/07/2007 12:55)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Hoe bedoel je , als GIF saven?
Kan ik niet, te lage kwaliteit, dan wordt de transparantie niet mooi weergegeven, dat heb ik al getest. 

Edit: sfw als png met 4-up geeft nog steeds hetzelfde kleurverschil.
Offline Miepje - 24/07/2007 22:10
Avatar van Miepje Nieuw lid Probeer het eens met edit-assing profile (CS3), en test de verschillende instellingen. Dit wil ook nog wel eens helpen.
Bij CS zit deze volgens mij bij ergens bij Image.
Offline xSc - 25/07/2007 08:59
Avatar van xSc Onbekend Een risico als je geen webkleuren gebruikt.

Maar wel op te lossen: waarom gebruik je dan niet overal hetzelfde bestandstype? Dan heb je dat probleem ook niet.

Let op: transparante gifs worden niet ondersteund binnen IE6. I.p.v. transparant krijg je dan grijs.
Offline DMM - 25/07/2007 10:18
Avatar van DMM PHP beginner Als het echt niet lukt kun je misschien dit proberen:
Sla de afbeelding op met een iets lichtere kleur dan #232323. Daarna zal ze wat donkerder uitvallen, net zoals je wilt... 
Offline mathiasB - 04/08/2007 22:20 (laatste wijziging 04/08/2007 22:20)
Avatar van mathiasB HTML interesse
xSc schreef:
Een risico als je geen webkleuren gebruikt.

Maar wel op te lossen: waarom gebruik je dan niet overal hetzelfde bestandstype? Dan heb je dat probleem ook niet.

Let op: transparante gifs worden niet ondersteund binnen IE6. I.p.v. transparant krijg je dan grijs.

Bedoel je niet PNG's??

Onthoud dat GIF's maar 1 enkele kleur transparant maken, PNG maakt het wel mogelijk om gedeeltelijke transparanten te maken, maar png wordt niet ondersteund in IE6 (waar het inderdaad grijs wordt), alhoewel ik veronderstel dat de meeste mensen ondertussen al IE7 hebben die het wel ondersteund.
Offline NTS64 - 05/08/2007 11:41
Avatar van NTS64 PHP gevorderde
xSc schreef:
Een risico als je geen webkleuren gebruikt.

Maar wel op te lossen: waarom gebruik je dan niet overal hetzelfde bestandstype? Dan heb je dat probleem ook niet.

Let op: transparante gifs worden niet ondersteund binnen IE6. I.p.v. transparant krijg je dan grijs.

Ik heb een soort van maincontentvak waarin ik in css de bg-kleur aangeef. Maar de footer heeft een ronding onderaan, daar heb ik dus een image voor nodig.
Ik de layout nu ondertussen wat aangepast, zodat ik die image niet meer nodig heb.
Het veroorzaakte teveel problemen imo.
Bedankt voor jullie reacties.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s