login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Welke grootte geadviseerd

Offline bertenz - 16/04/2007 21:25 (laatste wijziging 16/04/2007 21:28)
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo allemaal,

Op mijn website heb ik een script staan waar bezoekers foto's kunnen uploaden (niet verplicht) die dan bij hun reisverslag komen te staan. Er kunnen maximaal 3 foto's geupload worden. Welke maximale grootte (in MB) raden jullie mij eigenlijk aan om nog te laten uploaden ? De webruimte is op dit moment 250 MB, (waarvan nog ruim 200 MB vrij is). Zeer waarschijnlijk zal niet iedereen foto's uploaden, maar om het niet al te veel ruimte te laten kosten, wil ik graag een redelijke limiet stellen.

Bertenz

Edit: Denk hierbij wel aan tot welke grootte het nog nette foto's zijn.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 16/04/2007 21:31
Avatar van vinTage Nieuw lid Het ligt eraan wat je doelgroep is denk ik.
Zijn het vrienden, of kan de hele wereld daar fotos spammen ?
Als het alleen vrienden zijn kan je iets meer ruimte geven, als de hele wereld daar mag posten dan zul je al snel moeten beknibbelen op de size lijkt me 

Met 100Kb kan je al best een redelijk leuk plaatje uppen i.m.o.
Offline bertenz - 16/04/2007 21:38 (laatste wijziging 16/04/2007 21:53)
Avatar van bertenz HTML beginner Het is de bedoeling dat iedereen foto's kan uploaden. Vinden jullie een plaatje van 100 Kb al wel (zo ongeveer) "foto-waardig" ?
Offline ArndJan - 17/04/2007 07:41
Avatar van ArndJan PHP interesse Je zou ook in je website een code kunnen bouwen waarin de afbeelding iets word verkleind. Waarin ook de kwaliteit van 100% terug naar 80% dat ziet niemand en het scheeld erveel MBs in de maand! Maar als je dat niet wil doen dan zou ik het limit op 400 Kb zetten dat moet genoeg zijn. (het licht er ook aan hoe groot de foto's zijn) 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.21s