login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Layout (Opgelost)

Offline Simax - 03/04/2007 13:43 (laatste wijziging 03/04/2007 14:01)
Avatar van SimaxOnbekend Beste mensen,

Ik wil een complete layout maken die ik later kan slicen.
Het is de bedoeling dat de layout op alle resoluties goed kan worden weergegeven. Ik dacht aan een breedte van 780px voor de website zelf. Hoe kan ik het beste een complete layout maken?
Hebben jullie tips? Moet ik in het ontwerp de overige ruimte(achtergrond) meenemen of alleen het ontwerp voor de website?

Alvast bedankt .

Mvg, Rvb

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 03/04/2007 14:45
Avatar van BigBug PHP expert Achtergrond kan later altijd nog.. Gewoon de layout maken.. Slicen en er een leuk achtergrondje bij pielen.
Offline marten - 03/04/2007 14:59 (laatste wijziging 03/04/2007 15:23)
Avatar van marten Beheerder Emige tip die ik heb zijn:

Houd rekening met de breedte van de scrollbars 
Offline Soebam - 03/04/2007 15:24
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Je kan ook dynamische div's gebruiken, bijvoorbeeld dat je site altijd 80% van de breedte van het scherm vult, op elke resolutie..
Offline Simax - 03/04/2007 17:11
Avatar van Simax Onbekend @Marten:
Daar had ik al aan gedacht, vandaar 780px ipv 800px.

@Soebam:
Zou je daarover iets meer kunnen vertellen?

Alvast bedankt .

Mvg, Rvb
Offline Soebam - 03/04/2007 18:57 (laatste wijziging 03/04/2007 19:00)
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Je kan een div een dynamische breedte meegeven, dus in procenten. Maak dan een container div (waar heel je site in komt) en geef die een breedte in procenten (of een dynamische left/right margin), en zet daarin je site. Je kan als je een menu grafisch uitwerkt deze ook een fixed size (vaste grootte dus, in pixels) geven, en een div voor je contents laten oprekken.

Daar moet je gewoon wat mee puzzelen dan kom je er wel uit denk ik.

Voorbeeld voor de basis css code:
  1. #container
  2. {
  3. width: 80%;
  4. margin: 0 auto;
  5. }


Onthoud ook dat een div die geen breedte mee krijgt altijd een breedte van 100% aanneemt. Dus een div die hierin komt heeft de breedte van 100% van deze div, en dus 80% van de pagina.

Ik heb een voorbeeldje voor je uitgewerkt:

Tadaaaaaa (wat is die Soebam tog een aardige vent:p)

Met hier de stylesheet

Daarin zie je twee 'boxen'. De bigbox neemt breedte 100% aan binnen de container div, en binnen zichzelf (zoals onderaan staat) 100% van de vorige layer, minus de padding die ik heb ingesteld (15px).

De kleine boxjes aan de bovenkant hebben een fixed size van 300 pixels en overlappen elkaar zonder zich aan te passen .

En als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel denk ik 
Offline Simax - 04/04/2007 12:54
Avatar van Simax Onbekend Hmm.

Heel erg bedankt .
Voorlopig kan ik hier wel mee vooruit.

Mvg, Rvb
Offline Keith - 04/04/2007 16:40
Avatar van Keith Grafische gevorderde 780 px is op een resolutie van 1400 nog al klein 
en als je een goede site hebt zou ik wel alvast denken aan de achtergrond aangezien het allemaal goed bij elkaar moet passen! eengeheel zijn
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s