login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

2 Photoshopvraagjes

Offline zamna - 08/12/2006 21:59 (laatste wijziging 08/12/2006 22:02)
Avatar van zamnaHTML beginner Beste,

Reeds een tijd werk ik met Photoshop, het is me echter opgevallen dat je maar één keer de shaduw kan instellen bij blending opties voor je hele document. Elke layout dient dezelfde shadow te bezitten.

Nu veronderstel ik dat dit is om het natuurgetrouw te houden. Toch zou het handig zijn dit per layer te kunnen in stellen. Zijn er manieren om dit te omzeilen of hou ik me daar beter niet mee bezig ?

Mijn tweede vraag is hoe je menu elementen een gelijke tussenafstand kunt geven ?

Thx

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timmie_loots - 08/12/2006 22:03 (laatste wijziging 08/12/2006 22:04)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Dat is heel gemakkelijk. Bij Layer styles > Drop shadow vink je het checkboxje "Use Global Light" af. Je kunt de richting van de schaduw dan onafhankelijk van de rest van het document gebruiken.

EDIT:

Op je tweede vraag: Wat bedoel je daar precies mee? Het hangt er denk ik net van af wat jouw menu element is.
Offline zamna - 08/12/2006 22:07 (laatste wijziging 08/12/2006 22:07)
Avatar van zamna HTML beginner @1ste: THX ! Pff zo iets kleins in feite  

Laat ons gewoon eens 5 textelementen nemen.
Offline CHIR - 09/12/2006 09:25
Avatar van CHIR Nieuw lid gebruik de functie padding.
bijv.:
  1. #menu {
  2. padding: 5px
  3. }

Waarbij je vijf textelementen in een div zitten met id="menu"
Offline zamna - 09/12/2006 09:27
Avatar van zamna HTML beginner lol@CHIR

met Css wist ik het helaas al. Ik wil menuelementen een gelijke tussenruimte geven IN mijn PHOTOSHOPontwerp

Toch bedankt  
Offline CHIR - 09/12/2006 10:32
Avatar van CHIR Nieuw lid ow, lol, hak niet begrepe  

Nouja, in photoshop kan je gebruik maken van Rulers en snap-lijnen. De snaplijnen kan je dan op een vaste afstand van elkaar plaatsen. Ik heb nog geen functie gevonden waarbij je kan zeggen dat ie bijv. alle layers een bepaalde afstand van elkaar moet plaatsen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.23s