login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

layout afmetingen

Offline Ibrahim - 02/12/2006 11:43
Avatar van IbrahimPHP expert Beste designers/grafische freaks,

Ik wil eens een layoutje maken, maar ik weet niet welke afmetingen ik in Photoshop moet gebruiken.
Het moet een layout zijn, die zich aanpast aan de grootte van de window.

Groeten,

Ibrahim

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline NTS64 - 02/12/2006 11:51
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Je kan je layout best zo maken dat je nooit horizontaal hoeft te scrollen, want dat is vrij irritant. Een breedte van 780 px levert nagenoeg dit probleem nooit op(aangezien niet veel mensen een resolutie van 640x480 of lager gebruiken) Voor de grote resoluties is de layout dan wel een beetje aan de kleine kant.
Je zou een javascriptje kunnen gebruiken, dat je layout aanpast aan de schermresolutie van de gebruiker, maar ik weet niet hoe je dat precies doet.
Offline Soebam - 02/12/2006 12:04
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Wat je denk ik het beste kan doen is eerst je site ontwerpen in html/css. Dat je drie flexibele kolommen hebt. Je kan de breedtes in procenten aangeven maar misschien is het handiger wanneer je je kolommen een absolute breedte aangeeft bijvoorbeeld 200 pixels. Dan kan je ze namelijk maken in photoshop en vervolgens verwerken in je layout.

Ik heb hier een klein projectje van mezelf waar ik ook 100% van de pagina breedte gebruik. Dan zie je een beetje wat ik bedoel.
Offline NTS64 - 02/12/2006 12:10
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Is het niet zo, dat als je procenten gebruitk, je afbeeldingen uitgerokken kunnen worden(de banner bv.)?
Offline NTS64 - 02/12/2006 12:10 (laatste wijziging 02/12/2006 12:11)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Edit: sorry dubbelpost 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s