login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PNG als bg, transparantie in IE6

Offline Soebam - 31/10/2006 20:12 (laatste wijziging 31/10/2006 20:15)
Avatar van SoebamHTML ver gevorderde Hoi sima's,

Ik ben bezig met het omzetten van psd naar nette code van een layout voor iemand anders.

Hier is de originele lay.

En hier is zover als ik nu ben en hier de css.

Nu heb ik het volgende probleem. Omdat de knoppen van het menu gedeeltelijk transparant zijn gebruik ik er een png afbeelding voor. Ik had voor IE mijn pngfix.js bestandje in gedachten, maar dit blijkt niet te werken bij achtergronden.. Is er een manier om IE ook achtergronden in png de transparantie te laten weergeven?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 31/10/2006 20:57 (laatste wijziging 31/10/2006 21:02)
Avatar van gothmog Lid gif van maken, mindere kwaliteit, maar kunnen in vrijwel alle browsers transparant.
De kwaliteit gaat helaas wel wat verloren.
Offline Soebam - 01/11/2006 00:28 (laatste wijziging 01/11/2006 13:24)
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Een gif kan niet 80% transparant zijn.. Óf volledig transparant, óf niet 

[edit] Niemand?  
Offline Bertjuh - 01/11/2006 13:56
Avatar van Bertjuh HTML interesse In Photoshop de achtergrond op 80% instellen en van het geheel een jpg maken voor de achtergrond?
Offline Soebam - 01/11/2006 15:30
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Uiteraard kan ik er 1 achtergrond van maken en dat is ook het alternatief, maar dan moet de beheerder dus als hij ooit een knop wil toevoegen de achtergrondafbeelding aanpassen. Dat in plaats van een <li> toevoegen in de code..

Dit doe ik voorlopig dan maar. Ik hoor het echter heel graag als iemand weet hoe je achtergrondafbeeldingen in PNG hun gedeeltelijke transparantie laat weergeven in Internet Explorer. Ik denk dat het in principe mogelijk is dmv JavaScript maar daar kan ik zelf nauwelijks mee overweg.
Offline Wizk - 01/11/2006 19:16
Avatar van Wizk Nieuw lid Kijk hier eens:
http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pnghowto.htm

Je kan het volgens mij alleen gebruiken bij een img-TAG en dus niet in je body ofzo  
Offline Riny - 01/11/2006 21:45
Avatar van Riny Nieuw lid Je kunt dit makkelijk ombouwen om in je css te gebruiken 

  1. div#jediv{
  2. background: #fff url('images/jebackground.png') no-repeat top left; /* Voor alle browsers behalve IE */
  3. _background: none; /* Hier zetten we de background op none voor IE */
  4. _filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(enabled=true, sizingMethod='scale', src='images/jebackground.png'); /* En hier plaatsen we een filtertje voor IE */
  5. }
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.248s