login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

games

Offline Badeend - 01/11/2005 21:41
Avatar van BadeendNieuw lid Ik vroeg mezelf eens af, ik klooi dan altijd wel wat aan met photoshop om dingen te maken. Maar met welk programma maken ze de grafische dingen van een game? Weet iemand dat misschien?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 01/11/2005 21:42
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik in flash. 
Offline Badeend - 01/11/2005 21:44
Avatar van Badeend Nieuw lid Is dat dan niet net zulk priegelijk tekenwerk als in PS?
Offline vinTage - 01/11/2005 21:47
Avatar van vinTage Nieuw lid PS is veel mooier om plaatjes in te maken.
Maar de reden dat ik ze teken in flash, is omdat ik dan geen plaatjes hoef te importeren en zo een kleine filesize blijf houden.
Verder is flash ook geen 3d hoor, dus echt geschikt om een 3d game te maken is het ook niet 
Offline deathman - 01/11/2005 21:56
Avatar van deathman HTML interesse als ge 3D games bedoelde dan tekenen ze die in programma's zoals 3dsMax 8 
Offline vinTage - 01/11/2005 22:07
Avatar van vinTage Nieuw lid Nee hoor, mischien het eerste model wel, gewoon om iedereen "lekker te maken" maar een texture kan de ook gewoon in ps maken.
Offline deathman - 01/11/2005 22:39
Avatar van deathman HTML interesse ja oké een texture kun je altijd in ps maken maar dat is dan voor het renderen ervan maar het moet dus ook nog allemaal in 3D getekend worden en daarvoor heb je dus een programma als 3dsMax 8 nodig.
:D
Offline vinTage - 01/11/2005 22:42
Avatar van vinTage Nieuw lid huhm, wat ik ervan weet (niet veel hoor)
Maar in Quake 3 kon je zelf modellen skinnen, niet de vorm van de figuren, maar wel de buitenkant "aankleden".
Dat kon je doen door gewoon een andere "skin" te kleuren in whatever programma.
Het "figuurtje" waar die skin omheen moet, dat is natuurlijk wel 3d, maar dat "wireframe" kan je in ELK 3d prog maken.
Offline Fenrir - 01/11/2005 22:44
Avatar van Fenrir PHP expert Misschien komen er over een paar jaar SVG spelletjes (online of op mobiele telefoons). Dat is een soort flash, maar dan opgebouwd met XML en Javascript. Dit werkt al in firefox beta 1.5 en in IE met adobe plugin.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s