login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Select box behaviour.

Offline raza - 08/05/2005 14:02
Avatar van razaHTML beginner Weet iemand hoe je mbv javascript of een andere taal de inhoud van een select box via een andere select box beheert?

bv. Als ik in select box 1 België aanduid, dan verandert hij Select box 2 naar de Belgische provincies (zonder de pagina te herladen).

thx

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simeken - 08/05/2005 14:04
Avatar van Simeken HTML beginner
Citaat:
(zonder de pagina te herladen)

dit heb ik nog nooit gezien, zelfs op hotmail enzo moet de pagina steeds herladen om de provincies te bekijken
Offline raza - 08/05/2005 14:05
Avatar van raza HTML beginner bon dan met pagina te herladen 
Offline Shifty - 08/05/2005 14:08
Avatar van Shifty Onbekend Het is wel mogelijk zonder de pagina te herladen (javascript), maar dan wordt de broncode ontzettend groot naarmate je veel verschillende select boxes hebt. In dat geval kun je ervoor kiezen de pagina doent e herladen zodat alles uit de database kan worden gehaald en de broncode klein blijft.

Zorg er in dat geval wel voor dat de overige waardes van het formulier ingevuld blijven zodra de pagina herlaadt!
Offline Simeken - 08/05/2005 14:09
Avatar van Simeken HTML beginner mss kan dit met mysql en php

als er een land wordt geselecteerd, voert php een query uit om alle provincies te zoeken die bij dat land hoort, deze worden dan getoond in de volgende selectbox.

mysqltabel `landen`

land || alle provincies

belgie || west-vlaanderen, ....
nederland || ....
frankrijk || ....

zoiets misschien 
Offline raza - 08/05/2005 14:11
Avatar van raza HTML beginner bon, ik weet hoe php & mysql werken.

Ik wil gewoon weten hoe ge met JS als ge een optie selecteert de pagina herlaadt en een andere select box hebt.
Offline Simeken - 08/05/2005 14:17
Avatar van Simeken HTML beginner
Citaat:
Weet iemand hoe je mbv javascript of een andere taal
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s