login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Countimer (sec) tot stop

Offline TimTimSch - 29/06/2016 20:34 (laatste wijziging 29/06/2016 20:35)
Avatar van TimTimSchNieuw lid Goedenavond,

Ik zoek een script dat afloopt (zichtbaar op pagina) die start vanaf een bepaalde tijd bijv. 12:05 en die afloopt van een ingevulde tijd bijv. 200 per seconde gaat er 1 af tot 0, dan wordt het scherm van groen naar rood en dan komt er - ... gaat door totdat iemand op het apparaat tikt en dan stopt de countimer.
Optioneel, de uiteindelijke stand wordt verzonden via mail naar de beheerder.

Alle hulp wordt in dank opgenomen, JavaScript is nieuw voor mij.

Van TimTimSch

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 29/06/2016 22:08
Avatar van Thomas Moderator Over welke stand heb je het?
Offline TimTimSch - 29/06/2016 22:20
Avatar van TimTimSch Nieuw lid bijv. als diegene het stopt op 10 sec over stuurt ie het volgende via de mail: countimer 1 is gestopt op: 10.
dus hij gaat van 200 sec naar 0 en verder onder 0. Hij wordt gestopt op 10 sec (voor 0) dan wordt dat doorgestuurd via de mail
Offline Thomas - 30/06/2016 13:48
Avatar van Thomas Moderator JavaScript is doorgaans client side. Dit houdt in dat JavaScript-code lokaal in je browser actief is / wordt uitgevoerd. Indien je wilt dat er een e-mailbericht verstuurd wordt als er op een knop wordt gedrukt dan zul je op een of andere manier een seintje terug moeten geven aan de webserver die vervolgens het versturen van het e-mailbericht afhandelt, dit zal niet gaan vanuit de browser zelf.

JavaScript is client side, en daarmee ook manipuleerbaar door een gebruiker. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als iemand een pagina met een teller opnieuw opvraagt? Je zult waarschijnlijk ook vanuit de webserver wat zaken moeten regelen (het onthouden van starttijden van tellers) zodat er niet gesjoemeld kan worden met informatie, als dit een aandachtspunt is in het ding wat je probeert te maken.
Offline TimTimSch - 02/07/2016 08:53
Avatar van TimTimSch Nieuw lid ohnee, die beveiliging hoeft van mij niet zo hoog, ik maak via Xcode een webview app met geen herlaad functie etc.
Het is voor een familie spel dus die gaan echt niet vals spelen.

Eigenlijk het enigste wat in dat script hoeft te staan is: start time= 1 pm UTC, duration= 800 sec. if timer = 0 echo"-" restart timer countup.
Dus eigenlijk begint het bij 800 en als het 0 is komt er een - voor en begint die 800 seconden maar dan countup ipv countdown.
maar waar het is gestopt blijf zo staan, zoan freeze optie.
P.S dit is geen scripttaal, ik vond het alleen makkelijker uitleggen.
Offline Thomas - 03/07/2016 15:57
Avatar van Thomas Moderator Er is genoeg materiaal te vinden in het overzicht en de tutorials om een start te maken met JavaScript.

Daarna zou je eens kunnen kijken naar een oplossing met setTimeout() of setInterval() of je zou gebruik kunnen maken van een framework als jQuery en dan ergens een countdown script vandaan trekken ofzo.

Mogelijkheden te over.

Hier was trouwens recent een vraag over...
Offline TimTimSch - 03/07/2016 20:08
Avatar van TimTimSch Nieuw lid Mooi (1ste) scriptje van die recente vraag. Net zoals hij heb ik er geen kaas van gegeten en het enigste wat ik (denk) te zien is als hij op 0 is dat hij stopt. Maar ik zou dan graag willen dat hij verder gaat maar dan met een - ervoor. Dat hij stopt wanneer ik erop klik kan ik zelf nog wel .
Maar bedankt voor al die andere linkjes, ik ga er eens naar kijken!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s