login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Plaatjes vervangen adhv resolutie

Offline GroundZero - 22/03/2016 12:45 (laatste wijziging 22/03/2016 13:03)
Avatar van GroundZeroLid Beste,

ik ben bezig met een bootstrap website te maken. Echter zit ik nu met het volgende probleem:

Op desktop heb ik twee vakken. 80% en 20%. Links de foto is 800pixels breed en 300 hoog. Rechts is de foto 200pixels breed en 300 hoog. Dit zodat ze even hoog zijn, visueel mooier.

Wanneer je naar telefoon gaat, word de 2e foto uiteraard in de hoogte een stuk groter dan de 1e foto omdat hij geschaald word. Dit wil ik echter niet.

Voordat ik zelf iets ga ontwikkelen, is er een bestaand iets voor bootstrap dat kijkt of we op XS/MD/LG zitten en aan de hand daarvan een foto ophalen bijvoorbeeld:

foto-1-resolutie-xs.jpg
foto-1-resolutie-md.jpg
foto-1-resolutie-lg.jpg

Ik leg het krom uit maar denk dat jullie het wel begrijpen Stel dat ik dus op volledige breedte ga (beide rijen col-md-12) of even breed (col-md-6) dan wil ik dat de hoogte even hoog is en niet dat de ene hoger is dan de ander 

EDIT: Heb net dit gevonden http://jquerypicture.com/ maar heeft iemand hier ervaring mee? ik wil de laadtijd zo klein mogelijk houden namelijk en dit houd in weer een bestand includen 

Wat ik wil is dat ook niet mogelijk met LESS of SASS? heb er namelijk nog nooit mee gewerkt helaas 

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 22/03/2016 14:11
Avatar van Thomas Moderator
Citaat:
Wanneer je naar telefoon gaat, word de 2e foto uiteraard in de hoogte een stuk groter dan de 1e foto omdat hij geschaald word. Dit wil ik echter niet.

Waarom is dit zo? Dit snap ik niet? En als je dit probleem op een of andere manier oplost of voorkomt, is het oorspronkelijke probleem daarmee dan niet ook opgelost?

En sorry dat ik het zeg, maar je lijkt de gewoonte te hebben om een nieuw topic aan te boren terwijl er nog een of meer andere topics open staan.

Zo heb ik een zeer uitgebreid antwoord gegeven op je vorige vraag, terwijl je hier niets mee lijkt te doen. Ik heb ondertussen niet zoveel goesting meer om op elk nieuw probleem van jou te duiken als je niet de moeite neemt om de antwoorden te lezen, laat staan te reageren.
Offline GroundZero - 23/03/2016 07:39
Avatar van GroundZero Lid Ik had er zeer zeker wel iets mee gedaan, alleen vergeten te reageren erna excuses. Zal straks even reageren alsnog!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s