login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

jQuery drag and drop soort van editor

Offline GroundZero - 12/02/2016 18:59
Avatar van GroundZeroLid Beste,

iedereen kent het idee wel van de bootstrap editors. Nu wou ik er zelf een maken, lukt op zicht prima met snippets maar het enigste wat ik niet kan vinden is het volgende. Ik voeg nu nieuwe dingen toe met .append() maar dat houd in dat het altijd onderaan komt te staan.

[ DIV 1 ]

[ DIV 2 ]

Wat nu als ik [ DIV 3 ] tussen div 1 en div 2 wil plaatsen? hoe box ik het voor elkaar om zo iets te doen?

Een nog wat meer uitgebreider ding zou zijn... een grid. Als ik een grid plaats van bijvoorbeeld

[2/5] [2/5] [1/5]

Waarbij 5 dan 100% is natuurlijk, hoe kan ik dan IN dit ding weer iets plaatsen haha 

Anyways, de eerste vraag is het belangrijkste, hoe kan ik in plaats van append() iets onderaan toe te voegen, iets tussen andere div's invoegen?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 13/02/2016 00:24 (laatste wijziging 13/02/2016 00:27)
Avatar van Thomas Moderator jQuery sortables? Kun je zelf spul draggen en droppen.

Ter inspiratie: voorbeeld. Soort van scheduler waar iemand om vroeg (maar nooit op reageerde lol...).

EDIT: weer ff online gegooid - best geinig ding nog steeds.
Bedankt door: GroundZero
Offline GroundZero - 13/02/2016 12:39 (laatste wijziging 13/02/2016 12:41)
Avatar van GroundZero Lid Ik ga er even naar kijken, dankjewel laat het weten als het mij gelukt is 

Het is dus eigenlijk gewoon een drag & drop implementatie met tegelijkertijd een sortable implementatie 

Laatste wat ik me dan af vraag nog hoe te maken is:

[ rij 1 ][ rij 2 ][ rij 3 ]

als ik een snippet maak met 3 rijen (bootstrap)... hoe kan ik dan weer nieuwe dingen in één van deze rijen slepen dus bijvoorbeeld in rij 1:

- eerst een H1
- dan een plaatje
- dan een tekst
- dan een divider
- dan een H2
- dan een plaatje
- als slot nog een tekst

om als voorbeeld te nemen 
Offline Thomas - 13/02/2016 14:18
Avatar van Thomas Moderator Dat zijn je bouwstenen die je ergens moet definiëren, zul je dus waarschijnlijk zelf moeten programmeren. Maar als ik dit zo hoor klinkt dit als een soort van WYSIWYG-editor, waarom maak je niet gewoon gebruik van TinyMCE ofzo?
Offline GroundZero - 13/02/2016 15:39 (laatste wijziging 13/02/2016 15:40)
Avatar van GroundZero Lid Het idee is het volgende eigenlijk:

https://jetstrap.com/demo

Ik wil gewoon leren hoe ik zo iets zelf kan bouwen zonder gebruik te maken van bestaande dingen 
Opzicht lukt het nu al volledig, het enigste wat ik dus nog niet weet is hoe ik elementen in een bestaande div kan plaatsen zeg maar.

Heb wel wat ideeën maar waarschijnlijk is dat niet de manier haha en het is vrij omslachtig dus ik dacht misschien weet iemand hier het en dat zij mij de juiste manier kunnen vertellen 

@ https://jetstrap.com/demo

als je eerst een "grid row" plaatst dan zie je dat je vier vakken hebt. Nu kan je dus PER vak andere elementen er in plaatsen. Dat is dus eigenlijk het enigste wat ik nog graag zou willen weten 
Offline Thomas - 13/02/2016 16:04
Avatar van Thomas Moderator Dat zijn ook weer sortables? Met een eigen "geldigheidsgebied". Lijkt mij meer van hetzelfde.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s