login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Contactform 7 en dynamische waardes via jQuery (Opgelost)

Offline Jointjeff - 13/05/2014 09:30 (laatste wijziging 14/05/2014 16:47)
Avatar van JointjeffHTML interesse Hallo iedereen,

Ik gebruik de plugin "Contact Form 7" voor een formulier. Als iemand is ingelogd wil ik graag bepaalde velden al hebben ingevuld.

Dit doe ik zo:
  1. $('#input_id').attr('value', $('.input_value').text() );


Dat gaat prima in moderne browsers, maar niet in IE7-8. Daar worden de waardes verwijderd nadat je op het veld klikt.

Hopende op hulp.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 13/05/2014 10:42
Avatar van Thomas Moderator
Citaat:
Daar worden de verwijden de waardes nadat je op het veld klikt.
De waarden worden verwijderd nadat je op het veld klikt? Maar de initialisatie gaat dus goed (het formulier krijgt initieel de goede waarden?). Het is dus iets anders wat dan misgaat, mogelijk helemaal niet gerelateerd aan contact form 7?

Blijkbaar wordt er in IE7/8 iets (anders dan in andere browsers) getriggerd als je op velden focust? Is dit een compatibiliteits-issue in een van je jquery libraries? Zit er een fout in je JavaScript / CSS of HTML syntax (heb je een validator geprobeerd)? Word er op een of andere manier specifieke IE7/8 functionaliteit geladen?

Zoek naar verschillen (bijvoorbeeld in pagina-broncode) tussen IE7/8 en andere browsers; als deze hetzelfde is ligt dit waarschijnlijk aan een van de libraries die in geval van IE7/8 iets anders doet?

Ik heb hier geen IE7/8 (simulator) - wat gebruik jij om deze pagina's in IE7/8 modus te bekijken?
Offline Jointjeff - 13/05/2014 11:02
Avatar van Jointjeff HTML interesse Ik was kennelijk nog niet helemaal wakker toen ik die zin schreef... Sorry daarvoor.

Inderdaad, de initialisatie gaat goed. Het probleem is denk ik het placeholder-script in de plugin.
Zie ook: http://goo.gl/MVCMoA

Er zijn verder geen errors.

Bedankt voor je reactie FangorN.
Offline Thomas - 13/05/2014 12:25
Avatar van Thomas Moderator En wat gebruik je om IE7/8 te simuleren? Of heb je deze archaïsche browsers nog ergens in ongewijzigde toestand? :]

Ik wil graag zien/uitproberen wat er misgaat 
Offline Jointjeff - 14/05/2014 16:46
Avatar van Jointjeff HTML interesse Heb het inmiddels omzeild door alleen in '< IE9' van placeholders af te zien.

Ik heb deze vreselijke browser inderdaad nog in ongewijzigde toestand op een windows computer staan die ik nauwelijks meer gebruik. 

Bedankt voor de hulp.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s