login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

iDeal betaling werkt niet

Offline GroundZero - 25/03/2014 14:40
Avatar van GroundZeroLid Beste,

ik heb de volgende code:

  1. <form method="post" action="https://ideal.secure-ing.com/ideal/mpiPayInitIng.do" id="form1" name="form1">
  2. <input type="hidden" name="merchantID" value="xxxxx">
  3. <input type="hidden" name="subID" value="2">
  4. <input type="hidden" name="amount" value="<?=$subt?>" >
  5. <input type="hidden" name="purchaseID" value="<?=$orderid?>">
  6. <input type="hidden" name="language" value="nl">
  7. <input type="hidden" name="currency" value="EUR">
  8. <input type="hidden" name="description" value="Websitenaam">
  9.  
  10. <input type="hidden" name="itemNumber1" value="1001">
  11. <input type="hidden" name="itemDescription1" value="Websitenaam bestelling">
  12. <input type="hidden" name="itemQuantity1" value="1">
  13. <input type="hidden" name="itemPrice1" value="<?=$subt?>">
  14.  
  15. <input type="hidden" name="paymentType" value="ideal">
  16. <input type="hidden" name="validUntil" value="2125-12-01T12:00:00:000Z">
  17. <input type="hidden" name="urlCancel" value="<?=ROOT?>annuleer/">
  18. <input type="hidden" name="urlSuccess" value="<?=ROOT?>success/">
  19. <input type="hidden" name="urlError" value="<?=ROOT?>error/">
  20.  
  21. <p>Uw totaal bedrag is &euro;<?=number_format($aSub, 2, ',', '')?><br />
  22. <?=$aText?><br /><br />
  23. Via de "betalen" knop kunt u uw betaling voldoen via iDeal.</p>
  24.  
  25. <input type="submit" name="submit2" value="betalen" id="submit2">
  26. </form>


Deze stuurt mij door naar iDeal, waar ik mijn bank kan kiezen. Wanneer ik mijn bank gekozen heb en op "betalen" druk krijg ik de volgende foutmelding:

Betalen met iDEAL is nu niet mogelijk. Probeer het later nogmaals of betaal op een andere manier.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 25/03/2014 15:19
Avatar van marten Beheerder Ik heb hier bij ons bedrijf nog geen e-mail ontvangen dat het er mogelijk uit ligt. (Docdata)
Is dit een acceptatie of een live omgeving??
Offline Thomas - 25/03/2014 17:19
Avatar van Thomas Moderator Ik denk dat de foutmelding precies bedoelt wat deze zegt.

En wat marten zegt, is dit een test-account of een productie-account?

Daarnaast, heeft deze code eerder wel gewerkt, of ben je dit nu juist aan het ontwikkelen (en dan hoop ik voor jou dat je op een test-account bezig bent ).

Tevens: als je dit nu aan het ontwikkelen bent, heb je ergens een website nodig die vanaf het internet bereikbaar is. Als je dus op je localhost laptop achter een firewall op een lokaal netwerk zit te werken dan werkt dit soort PSP-functionaliteit niet, omdat deze partij ook informatie terug moeten sturen naar jouw website.
Offline Elmar85 - 25/03/2014 18:02
Avatar van Elmar85 Lid Vandaag heb ik ook Ideal geïntegreerd in onze website, succesvol getest, buiten de testgebied om.... "don't ask"......

Wat mij trouwens gelijk opvalt en wat jou aan het denken moet zetten:
Formulieren zijn makkelijk aan te passen in de browser, dit kan natuurlijk nooit veilig zijn, als jij 100 euro zou vermelden in jou hidden veld, pas ik de pagina aan naar 1 euro, de bank (via de action) zou dan zogenaamd 1 euro zien, en ik betaal dan 1 euro... ik word terug verzonden naar de opgegeven return url (ps:hoe weet de bank bij jou waar ze jou klant terug moeten sturen), met status: success voor 1 euro....

Even alle gekheid op een stokje:
Bovenstaande gegevens gaat niet werken, beetje vreemd dat jij het via de action denkt te kunnen afhandelen, aangezien tegenwoordig de input via XML word aangeleverd met een digitale certificaat (Rabobank: 2048 bits ), deze dient tevens geupload te worden in de betreffende dashbord van de desbetreffende bank.

Eventueel kan een certificaat zelf aangemaakt worden op jou pc, doormiddel van openSSL.

Aangezien alles via een XML verloopt, digitaal verstuurd en encrypt, zou bovenstaande nooit kunnen werken.

Ik denk dat je op een verkeerd spoor zit, kijk eens naar https://www.ideal-checkout.nl/sepa

Offline GroundZero - 25/03/2014 18:51
Avatar van GroundZero Lid het zou een live omgeving moeten zijn, we hebben een werkende iDeal en hebben een subid aangevraagd voor een andere website. Ze hebben gezegd dat we de code "2" in moeten vullen en dat het dan zou moeten werken verder 
Offline Elmar85 - 25/03/2014 19:15 (laatste wijziging 25/03/2014 19:20)
Avatar van Elmar85 Lid Zeker weten?

Bovenstaande is zo lek als een mandje. Daarnaast heb jij geen verbinding opgezet met je bank.
Jou andere ideal variant, werkt 100% zeker op een andere manier, ten opzichte van bovenstaande code.

Zover ik uit de documentatie heb kunnen opmaken heb je alleen sub id's nodig voor eventuele andere handelsnamen (de begunstigde ) een website staat er los van. Ik run 450 domeinnamen, ongeacht op welke domeinnaam de klant zich bevind, ik heb geen sub id's en het werkt toch.
Offline GroundZero - 25/03/2014 21:29 (laatste wijziging 25/03/2014 21:42)
Avatar van GroundZero Lid Serieus? in de documentatie die de bank mij stuurde stond namelijk dat ik slechts een form moest maken met de gegevens zoals ik die er in heb staan en dat dit voldoende was... zal eens zoeken naar voorbeeld codes op google 

Overigens neemt iDeal wel het juiste bedrag over vanaf mijn code...
Offline marten - 26/03/2014 08:27
Avatar van marten Beheerder Niet vergetende dat je meerdere varianten van iDeal hebt.
Offline Elmar85 - 26/03/2014 09:14
Avatar van Elmar85 Lid Kijk eens naar die link die ik je stuurde, het zal je op weg helpen... een stuk betrouwbaarder.
Offline GroundZero - 26/03/2014 14:23
Avatar van GroundZero Lid ik ga er eens naar kijken dankjewel!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s