login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

javascript:histoy.go()

Offline S_tef - 11/02/2005 12:47
Avatar van S_tefHTML interesse Beste leden,

zoals gewoonlijk ben ik weer aan het scripten. Ik zit nu echter met een vaag probleem :S
Ik heb een contact formulier, als ik iets niet invul, komt er te staan
"je hebt niet alle velden ingevuld!", welliswaar op een "lege pagina".
Om terug te gaan gebruik ik:
  1. <a href='javascript:history.go(-1)'>Ga terug</a>


Zodat de gegevens wat ingevuld waren (normaalgesproken?) blijven staan.
Deze blijven bij mij echter niet staan :S
Normaal gebruik ik dit ook en werkt het wel.
Hier bij wmcity werkt het ook, blijft het ook staan, dus aan mn browser ligt het niet..

Mvg,
Stef

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Metalhead - 30/11/1999 00:00
Avatar van Metalhead HTML gevorderde En hoe submit je de form
Offline xSc - 30/11/1999 00:00
Avatar van xSc Onbekend Mja, dat klopt. Waarschijnlijk submit je het form naar een nieuwe pagina. Verder is jouw manier absoluut niet aan te raden. Gebruik liever de methode dat je mbv PHP de waarden weer invult zoals de gebruiker het ingevuld heeft. Niet te afhankelijk worden van die browser, want het is ontzettend irritant als je het hele formulier opnieuw moet invullen.
Offline S_tef - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van S_tef HTML interesse [code]rnrn form tag..rnechoform action=' . $_SERVER['PHP_SELF'] . ' method='POST';rn formulier..rn submit knop..rnechoinput type='submit' name='verzenden' value='Verzenden' style='width 80px; font-weight bold;'rnform;rnrn[code]
Offline xSc - 30/11/1999 00:00
Avatar van xSc Onbekend @S_tef, voor een volledige oplossing is dit niet voldoende. Je moet ook de values meegeven aan de inputrnrnIets lastiger is om de select, radio-buttons en checkboxen juist te laten selecteren.^^
Offline S_tef - 30/11/1999 00:00
Avatar van S_tef HTML interesse Aan de input's hoeven echtgeen values... het werkt op andere site's ook zo...en dit werkt bij mij wel op een ander project, met in prencipe dezelfde code..
Offline Legolas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Legolas Onbekend Je moet denk ik met cookies aan de gang, bijv. in PHP met de functie setcookie(hier dan de naam en zo en de bewaartijd)rnlamp
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Op andere sites werkt het ook zo.rnrnOh, weet jij dan precies hoe de code die achter die pagina's steekt werkt Misschien gebruiken ze wel een mechanisme zoals Henri beschreef
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van numlockrond Onbekend idd. Dit is nou eenmaal afhankelijk van je browser en werkt dus niet altijd bij iedereen. Je kunt 2 dingen doenrnrn1. Je blijft zo lui en laat het gewoon zo.rn2. Je neemt ff de moeite om zoiets te maken als hierboven is voorgesteld. Als je dat meteen had gedaan was je sneller klaar geweest dan met hier een discussie te beginnen en te hopen dat iemand alsnog met oplossing komt waar je bijna niks voor hoeft te doen.rnrnEr wordt wel gezegd dat goeie programmeurs lui zijn, maar je moet niet [i]te[i] lui worden. Je moet de juiste balans vinden...;-)
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde je kan het ook in een sessievariabele ( $_SESSION['naam'] ) zettenrnlamp
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s