login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

twee regels tekst

Offline adventure - 12/08/2013 21:43
Avatar van adventureNieuw lid Ik ben echt een leek wat betreft js en ik heb al van alles geprobeerd. Het lijkt zo simpel maar het lukt niet.
Ik heb een script gevonden om tekst met een typend effect tevoorschijn te laten komen. Nu wil ik graag 2 regels tekst onder elkaar, die ik ook allebei een verschillende kleur wil geven. Maar dit lukt niet.
Dit is de code die ik nu heb: Plaatscode: 142260

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline UpLink - 12/08/2013 22:05
Avatar van UpLink ... Misschien helpt dit je verder?

http://stackove...javascript
Offline adventure - 12/08/2013 23:01 (laatste wijziging 12/08/2013 23:22)
Avatar van adventure Nieuw lid ik kom er nog niet echt uit. Ik krijg wel het typend effect, dat is geen probleem. Maar ik krijg alleen regel 2 te zien en regel 1 krijg ik niet te zien. Deze moeten onder elkaar komen.
Offline vinTage - 13/08/2013 00:55
Avatar van vinTage Nieuw lid Jouw script toont alleen regel 2, omdat je de variable text overschrijft.

Dit is op te lossen door van text maar een variable te maken, of de variable uit te breiden met +=

Dus zo:
  1. var text = "Regel 1 moet in zwarte letters\nRegel 2 moet in rode letters";


Of zo:
  1. var text = "een";
  2. text += "twee";


Een werkend voorbeeldje:
  1. <script>
  2. var text = "Regel 1 moet in zwarte letters\nRegel 2 moet in rode letters";
  3. var counter = 0;
  4. var speed = 50;
  5.  
  6. function type(){
  7. lastText = document.getElementById("writer").innerHTML;
  8. lastText+=text.charAt(counter);
  9. counter++;
  10. document.getElementById("writer").innerHTML = lastText.replace(/\n/g, '<br />'); //linebreaks inbakken..
  11. }
  12.  
  13. setInterval(function(){type()},speed);
  14. </script>
  15.  
  16. <div id="writer"></div>


Maar daarmee heb je nog geen verschillende kleuren, ik zou dat persoonlijk ook iets anders aanpakken...
Ik zou een array aanmaken met text objecten en bij elk object ook de textkleur meegeven, dan doorloop je het array en roept je functie aan, maar met als extra parameter die textkleur.
Als je met verschillende kleuren wil werken, zul je elke 'kleur' in een apart element moeten knikkeren (p/span/div/etc..).

Nu is je vraag iets te simpel/weinig info over het gebruik gesteld, maar als het een 'statisch' dingetje moet worden met 'maar' twee vast ingestelde regels, dan kun je misschien beter een gifje nemen..
Offline adventure - 13/08/2013 09:29 (laatste wijziging 13/08/2013 09:59)
Avatar van adventure Nieuw lid Oke, hartstikke bedankt. Dat script werkt inderdaad. 2 regels verschijnen netjes onder elkaar. Moet ze nog wel even in twee verschillende kleuren zien te krijgen ja. Ik heb al geprobeerd om het met 2 verschillende div's te werken met daarin de script maar dan verschijnt alleen het laatste div op het scherm?
Alleen de tekst verschijnt nu ineens helemaal onderin het scherm dus ik vraag me af hoe ik dat goed krijg.
Het is inderdaad alleen maar die twee regels die tevoorschijn komen maar ik vraag me af hoe je met een gifje dan voor elkaar krijgt dat de letters een voor een opkomen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s