login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Plaatje veranderen bij mouseover

Offline GroundZero - 10/05/2013 12:47 (laatste wijziging 10/05/2013 13:07)
Avatar van GroundZeroLid Beste,

ik heb één groot plaatje. Daar naast staan enkele regels met tekst. Wanneer je op een link gaat staan dan veranderd het plaatje (en de tekst). Echter wanneer je met de muis er weer vanaf gaat dan springt hij terug naar de oude.

Nu willen we graag aanpassen dat het plaatje en de tekst blijft staan eenmaal je er met de muis overheen bent gegaan.

Echter werkt dit niet omdat hij (uiteraard) in lagen werkt. Als ik dus naar onder ga over de links dan werkt het, maar ga ik terug in de volgorde (naar boven dus) dan werkt het niet omdat de plaatjes al zichtbaar zijn maar onder elkaar liggen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen? ik heb weinig ervaring met jQuery dus ik zou het heel erg tof vinden als iemand voor mij een voorbeeld code zou kunnen maken 

Mijn huidige code:

  1. <script type="text/javascript">
  2. function showdata(ent){
  3. $('.'+ent).fadeIn('fast', function(){});
  4. }
  5.  
  6. function hidedata(){
  7. $('.ent1').fadeOut('fast', function(){});
  8. $('.ent2').fadeOut('fast', function(){});
  9. $('.ent3').fadeOut('fast', function(){});
  10. $('.ent4').fadeOut('fast', function(){});
  11. $('.ent5').fadeOut('fast', function(){});
  12. $('.ent6').fadeOut('fast', function(){});
  13. $('.ent7').fadeOut('fast', function(){});
  14. $('.ent8').fadeOut('fast', function(){});
  15. }
  16. </script>



Ik denk dat er iets moet komen wat alle andere dingen op "hide" zet of display:none maar ik heb geen idee hoe dit te doen in jquery 



Opgelost

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Martijn - 13/05/2013 17:24 (laatste wijziging 14/05/2013 15:23)
Avatar van Martijn Crew PHP Allereerst is de functie die je meegeeft optioneel, dus hoef je niet mee te geven:
  1. $('.'+ent).fadeIn('fast', function(){});
  2. // wordt dan
  3. $('.'+ent).fadeIn('fast');