login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Beter: Hidden of remove van elementen

Offline Martijn - 22/01/2013 13:58
Avatar van MartijnCrew PHP Beetje lastig een titel verzinnen, maar de situatie is als volgt:

Ik heb een website, met (bv) 3 divs. Div nr 3 wil ik wel op de grote website, niet in de mobile variant, dus in css heb ik gemaakt dat bij apparaten <640px div3 display: none; heeft.

Nu bedacht ik me zojuist, zou het rendabel zijn, om bij een window.ready() al die elementen te verwijderen uit de DOM?

Belangrijke toevoeging: Het moet zo zijn dat de performance beter wordt op een mobiel. Het kost uiteraard iets aan vermogen om dingen uit de DOM te verwijderen, zou dit rendabel zijn?

Extra info:
- page wisselt volledig bij navigatie, niet ajaxbased (dit keer niet)
- als je opzij swiped schuift de hele content opzij, zodat het achterliggende menu zichtbaar wordt
- Er zijn op elke pagina wel elementen met de class HideWhen Large.

Andere mogelijkheid:
Ik plaats het niet in de window.ready(), maar onderaan de html, zou de css dan minder parsen?
Graag onderbouwde antwoorden

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 22/01/2013 14:27
Avatar van marten Beheerder Ik zou de rendering van je pagina gaan aanpakken. Dus in plaats van het probleem aan te pakken zorgen dat er geen probleem is. Dus in (bv) PHP gaan kijken of het mobile is of web en dan wel of niet de div renderen. Laten renderen en daarna weghalen kost altijd meer resources.

Mocht dit een probleem zijn lijkt mij als je het niet meer nodig bent sneller om te removen.

http://stackove...m-elements
Offline Pieter - 22/01/2013 14:29
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Qua performance is het niet dat beetje extra html/tekst die het grote negatieve effect heeft bij mobiel, het is vooral de afbeeldingen enzo die de boel vertragen.
Ik zou mij dan ook niet druk maken voor mobiel wat onzichtbare code teveel te hebben.

Het kan rendabel zijn, maar daarvoor bestaat maar 1 manier: testen. (en de data hier delen, dan hebben we er ook iets aan! ;) )

Offline Martijn - 22/01/2013 14:39 (laatste wijziging 24/01/2013 14:26)
Avatar van Martijn Crew PHP Het is een responsive ontwerp, dus als je de pagina kleiner maakt, hupt het kleiner. Alleen komt het niet echt voor dat je van groot naar klein gaat, dus de 'responsive-heid is laag, maar ik kan dus niet in PHP dingen gaan weghalen (is trouwens ook een best werkje om dat een hele site door te voeren, zijn allemaal verschillende elementen)

Ik zal even kijken of ik verschil merk ergens binnenkort, maar denk niet dat ik echt bijzonder accurate tijden kan gaan geven, heb niet echt benchmark mogelijkheden betreft dit


Citaat:
It's kind of obvious you know

Hide is the best when you want to re-show the elements.
Remove is the best when you won't need to use the elements again.

When you hide elements and then re-show them those elements don't lose all their callback and data, specially when jQuery is in use.

When you remove unnecessary elements, you reduce the memory allocated for your page, though in most scenarios it won't be a significant change


------------------------------
Edit: Heb de remove() aangezet, ik merk er niets van. Niet slechter of beter
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s