login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Startpagina instellen firefox en chrome

Offline html_user - 08/11/2012 18:02
Avatar van html_userLid io,

Je kan met een javascript jouw website als startpagina instellen bij de gebruiker. Maar het script dat ik gevonden heb werkt enkel voor Internet explorer. Bestaan er ook scripts voor firefox en google chrome of is dit uitgesloten?

Alvast bedankt,
html_user

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 08/11/2012 19:25 (laatste wijziging 08/11/2012 19:25)
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Waarom zou je dat willen? Dit is 1 van die opties die je over moet laten aan de bezoeker en niet zelf moet gaan zitten doen. Wellicht zou het wel kunnen, het is alleen sterk af te raden.
Offline html_user - 08/11/2012 19:46
Avatar van html_user Lid Omdat bezoekers die dit willen doen niet weten hoe ze dit moeten doen. En dit ook niet gaan opzoeken. En uiteraard is het de keuze van de bezoeker om dit te doen of niet, daarom dat ze ook eerst op een linkje moeten klikken als de webpagina als startpagina willen gebruiken.
Offline marten - 08/11/2012 20:37
Avatar van marten Beheerder Je kan hiervoor de API's gebruiken van de betreffende browsers. Bijvoorbeeld de Bookmark API van Chrome.

  1. chrome.bookmarks.create({'parentId': bookmarkBar.id,'title': 'Extension bookmarks'},
  2. function(newFolder) {
  3. console.log("added folder: " + newFolder.title);
  4. });
Offline html_user - 08/11/2012 21:38
Avatar van html_user Lid Maar bij dit script ga je vragen of hij een bookmark wilt aanmaken? Ik ben meer opzoek om het als startpagina in te stellen.
Offline marten - 08/11/2012 21:42
Avatar van marten Beheerder Zoek even op Google naar de API's en lees even wat er allemaal mogelijk is 
Offline Gerard - 09/11/2012 16:19
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik zou inderdaad eens Googlen op de zin "javascript set website as homepage different browsers" of iets dergelijks.

Wel kan ik je zeggen dat deze praktijk al een bijzonder lange tijd niet echt meer gebruikt wordt. Het wordt gezien als een oudbollig iets om dit aan te bieden, aangezien van de personen in deze tech-savvy tijd toch wordt verwacht dat ze weten hoe ze een startpagina in moeten stellen.
Offline Martijn - 09/11/2012 17:54
Avatar van Martijn Crew PHP En anders kun je altijd nog een FAQ aanmaken
Offline html_user - 09/11/2012 18:41
Avatar van html_user Lid IK heb nog wat verder gezocht op nieuwe zoekopdrachten door jullie aangeraden. Ik heb het een en het ander gevonden maar niets dat werkte. Misschien is de FAQ wel het gemakkelijkste.

@Gerard We mogen dan wel in een tijdperk leven met het moderne internet en de computer in ons dagelijkse leven. Maar dat gebruikers weten hoe ze hun startpagina moeten instellen betwijfel ik ten zeerste en dat ze te lui zijn om dit op te zoeken daar ben ik vrij zeker van. 
Offline Pieter - 09/11/2012 22:07
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Startpagina's... Bestaat dat nog? Dat is zo 1999. 

Dat is toch van voorbijgaande aard. Opera en Chrome hebben standaard al geen echte startpagina meer dacht ik.
Bedankt door: UpLink, WouterJ
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s