login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Javascript, mag maar 10 nummers kiezen

Offline Babak - 02/11/2012 21:08 (laatste wijziging 02/11/2012 21:10)
Avatar van BabakMySQL interesse Beste mensen, ik heb hier een Keno spel ge-script, alleen nu is het zo dat je maar 10 nummers mag kiezen. De php werkt naar behoren, alleen de javascript laat mij meer dan 10 nummers kiezen (lees: rood maken)

Kan iemand zien waar de fout ligt?

PHP code : http://www.plaatscode.be/141985/
Bijbehorende java scripts: http://www.plaatscode.be/141986/

En het is heel apart, soms laat ie me wel meer dan 10 nummers rood maken, en de andere keer niet.. als ik heel snel klik lijkt het alsof het wel kan, en anders niet. Heel vreemd

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 02/11/2012 21:34
Avatar van marten Beheerder Heb je een online voorbeeld? Het is niet echt effectief zoals je je code schrijft maar eerst je probleem maar oplossen en daarna verbeteringen aandragen  
Offline Babak - 02/11/2012 21:48 (laatste wijziging 02/11/2012 22:00)
Avatar van Babak MySQL interesse Nee, mijn code is echt een rommeltje.. ik weet het. Dat was mijn 2e vraag, hoe ik het compacter kan maken.

Want ik maak het, 2 dagen erna kijk ik erna en weet ik zelf niet eens meer hoe en wat.. lol


edit: geen online versie, sorry, ik test en maak alles via localhost
Offline marten - 02/11/2012 23:04 (laatste wijziging 02/11/2012 23:06)
Avatar van marten Beheerder Heb je weleens gedacht om een javascript framework te gaan gebruiken? Bijvoorbeeld jQuery. Je code wordt dan veel korter.

Ga verder kijken naar verbanden binnen je code.
Als je een controle hebt op alle variabelen welke de vorm naam1, naam2, naam3 .... naam9 hebben kan je beter gebruik maken van een loop.

Wanneer je dan gebruik maakt van zo'n framework kan je heel makkelijk je velden wrappen in een bovenliggend element en zeggen: geef mij van $('#parent') het aantal geselecteerde velden. Deze kan je dan in een simpele if gooien.
Offline WouterJ - 02/11/2012 23:14
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Ai, jQuery is geen framework het is een library. Waarom denken mensen toch altijd zo groots over jQuery? Waarom is het onbescheiden jQuery die de wereld in gaat als de nieuwe JavaScript en het beste framework zo enorm beroemt geworden? Waarom wordt er niet gekozen voor DoJo of MooTools die zichzelf veel beter beoordelen en zichzelf gewoon een toolkitje noemen?
Waarom denken mensen dat je minder code schrijft met jQuery terwijl andere mensen al 9311 regels code hebben geschreven?

Nee, frameworks zijn dingen als BackBone.
Offline marten - 04/11/2012 08:42
Avatar van marten Beheerder Ik noem het ook als voorbeeld. Specifiek voor jou situatie waarbij je uitgaat van complexiteit en hoeveelheid van code kies je daarbij de behorende helpende library / framework etc.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s