login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Javascript werkt niet..

Offline MachielK - 26/10/2012 11:12
Avatar van MachielKNieuw lid
  1. <!DOCTYPE html>
  2. <html>
  3. <head>
  4. <script type="text/javascript">
  5. $(document).ready (function () {
  6.  
  7. if ( $.cookie ( 'showdiv' ) == 'no' ) {
  8. $ ( '#melding' ).hide ( );
  9. }
  10.  
  11. $('#melding').click (function () {
  12. $(this).hide (500);
  13. $.cookie('showdiv', 'no', { expires: 1 });
  14. });
  15.  
  16. });
  17. </script>
  18.  
  19. <style type="text/css">
  20. div#melding { border: 1px solid #009FDA; margin: 10px; padding: 10px; font: 12px Arial; color: #009FDA; cursor: pointer;}
  21. </style>
  22.  
  23. </head>
  24.  
  25. <body>
  26. <div id="melding">
  27. <p>You can click me away</p>
  28. </div>
  29. </body>
  30.  
  31. </html>


Dit hierboven werkt niet.. Ik heb hiervoor ook een script gemaakt, daar was het probleem dat ik de volgende regel niet in de head had gezet:

<script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/mootools/1.4.5/mootools-yui-compressed.js"></script>

Dat zal hier ook wel weer het probleem zijn.

Daarom de vraag, hoe kan je weten bij een script dat je gemaakt hebt wat voor regel je daar nog aan toe moet voegen? Het scripten is redelijk nieuw voor me. Ik ben meer met css en styling bezig maar wil dat uitbreiden.

Iemand die me hier informatie over kan geven?

Machiel.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 26/10/2012 11:30
Avatar van marten Beheerder Dit lijkt me jQuery code. Voeg eens de volgende regel toe:

<script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.2/jquery.min.js"></script>

Je kan dit controleren door in je console van je browser te kijken voor fouten.
Vaak staat hier iets van $ not defined of jQuery not defined.
Offline Martijn - 26/10/2012 18:03
Avatar van Martijn Crew PHP @marten: Er moet nog 'http:' vor je url 

Dan ontopic, ik weet niet waar je in programmeert, maar firefox + firebug is toch haast wel een must. Die heeft in minder dan een seconde meer info dan wij kunnen typen over je programmaatje
Offline WouterJ - 26/10/2012 21:20
Avatar van WouterJ HTML gevorderde @Martijn, nee. Dit heet een protocol-relative URL uitgevonden door Paul Irish. Het pakt de protocol die op dat moment gebruikt wordt. Hierdoor krijg je geen waarschuwing dat er onveilig elementen op de pagina zijn als je het https protocol gebruikt.

Let wel op dat als je het file protocol gebruikt hij ook het file protocol gebruikt, wat resulteert in een verkeerde url. Daarom is het beter om ook een local fallback te gebruiken:
  1. <script>window.jQuery || document.write(unescape('%3Cscript src="js/libs/jquery-1.8.2.min.js"%3E%3C/script%3E'))</script>
Bedankt door: Martijn
Offline marten - 02/11/2012 15:55
Avatar van marten Beheerder Al opgelost MachielK?
Bedankt door: Martijn
Offline WouterJ - 02/11/2012 23:04
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Zowel hier als op het andere forum reageer je niet op je aangemaakte topics. Wij doen moeite om jou te helpen en vervolgens laat je niks meer van je horen? Vind het een beetje onbeschoft als ik eerlijk moet zijn...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s