login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

open pagina in ander frame (Opgelost)

Offline KingFredII - 04/09/2012 10:41
Avatar van KingFredIINieuw lid Ik heb een website waarop mijn muziek te horen is. Nu ben ik bezig die te herschrijven en daar loop ik tegen dit probleem
De site staat in een frameset; links het menu, rechts de output. Dat laatste frame heeft de naam "lijst".
Dmv radiobuttons moet de bezoeker verschillende keuzes kunnen maken, zoals alleen instrumentaal, bepaalde talen waarin gezongen wordt, alleen humoristische nummers etc.
Onder de submit-knop moet dus een javascript opdracht staan om de desbetreffende pagina te openen nav de inhoud van een variabele, en daar had ik iets gedacht als
lijst.window.location="output.php?z="+a

Dat werkt dus niet. Maar hoe moet die opdracht er dan wel uitzien?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 04/09/2012 12:17
Avatar van Koen PHP expert http://stackove...javascript ;)
Offline KingFredII - 04/09/2012 14:56
Avatar van KingFredII Nieuw lid Ik heb daar even gekeken, maar je moet het me niet kwalijk nemen dat ik daar door de bomen het bos niet kan zien...
Offline UpLink - 05/09/2012 16:40 (laatste wijziging 05/09/2012 16:44)
Avatar van UpLink ... Is het niet gemakkelijker om gewoon je target tag te gebruiken?


en in JS is dat toch zoiets als:

  1. top.frames['frame-naam'].location.href = 'pagina.php';


Ik kan verkeerd zijn want ik heb me toch al lang niet meer met die frames beziggehouden... en terecht zo blijkt...
Bedankt door: KingFredII
Offline KingFredII - 08/09/2012 01:46 (laatste wijziging 09/09/2012 01:33)
Avatar van KingFredII Nieuw lid Ha, dat is te proberen. Ik vermoed dat dat is wat ik nodig heb.
Noot: ik heb het wel opgelost, maar het is een noodoplossing:
parent.window.location="naamvandeframeset.php?z=iets"
en dat "iets" instrueert dan om het rechterframe met de juiste inhoud te laden. Je kunt dus niet beweren dat ik niet creatief ben :-)

EDIT: Deze opdracht werkte niet. Maar toen ik "top" verving door "parent" wel (dit is een frameset in een frameset namelijk), dus:

parent.frames['lijst'].location.href="output.php?t=<?php print($taal);?>&z="+zoek;

waarbij de php-variabele $taal "n" (Nederlands) of "e" (Engels) kan zijn, en de javascript-variabele zoek een aantal letters bevat die gecodeerd aangeven wat er in de lijst moet worden getoond.
Het totale resultaat vind je hier:
superurl.nl/?King+Fred+II
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s