login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Deel van een script op de website herladen.

Offline RoelGellings - 30/08/2012 21:14
Avatar van RoelGellingsNieuw lid Hallo.

Ik heb een vraag over Javascript en html.
Ik heb een online map waarom markers staan van personen.
Die markers worden geplaatst door middel voor een x en y coördinaat.
Deze coördinaten veranderen elke seconden in een txt file op mijn server.
Wat ik nu dus wil, is deze markers bijvoorbeeld elke seconden resetten op de recente coördinaten, zonder de hele pagina te reloaden.
Dus mijn vraag is of het mogelijk is, en hoe dat ongeveer moet.
Stel ik heb een stuk script met daarin html en php, hoe kan ik dit reloaden zonder alles te reloaden.
En dan ook de oude classes met de markers verwijderen elke seconden.
Klinkt allemaal een beetje wazig, dus ik probeer het hieronder makkelijker te maken.

<div id="Marker"> Hier wordt de marker op de juiste coördinaten gezet die in het txt bestand staan. </div>

Na 1 seconden worden div 'Marker' verwijderd, en opnieuw aangemaakt.

Als iemand mij hiermee kan helpen, zeer bedankt!!

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline valles10 - 30/08/2012 21:28
Avatar van valles10 HTML interesse Waarom zou je het opslaan om dan te verwijderen?
Dit kan trouwens met ajax, google it, je vindt er echt heel veel informatie over ;)
Offline RoelGellings - 30/08/2012 22:09
Avatar van RoelGellings Nieuw lid je vind ook wel info, maar niet uitgelegd, ze geven je gewoon een script van 200 regels.
Daar kan ik niets mee.
Maar ik heb nu al iets meer.
Ik heb een div die zich nu elke zoveel seconden reload, zonder de pagina te reloaden.
Alleen aangezien php niet in de browser kan worden uitgevoerd, alleen op de server.
Wil ik dus in die div met html of javascript, een php script laden dat op de server staat.
Dus iets van include('coords.php');
Hoe kan ik dat met javascript of html doen?
Offline Martijn - 30/08/2012 22:16
Avatar van Martijn Crew PHP Dat kan alleen met ajax (Asynchronic javascript and xml, waar je de XML niet als xml levert, maar gewoon een phpbestand)

jQuery ajax() is hier heel makkelijk voor. Of met een interval de $.GET() van jQuery
Offline christophe195 - 31/08/2012 17:02
Avatar van christophe195 Lid plak in de head

  1. <script>
  2. var auto_refresh = setInterval(
  3. function()
  4. {
  5. $('#loaddiv').fadeOut('slow').load('phpbestand.php').fadeIn("slow");
  6. }, 20000);
  7. </script>


en wat je wil laten herladen doe je zo
  1. <div id="loaddiv"><?php include "phpbestand.php" ?></div>



Offline Martijn - 31/08/2012 17:07
Avatar van Martijn Crew PHP @chris, dat gaat niet werken, nu zul je de load zien, dat komt omdat de fadeOut nog niet klaar hoeft te zijn, beter zou dan zo zijn:

  1. $('#loaddiv').fadeOut('slow', function(){ // dit is de 'onComplete' functie
  2. $(this).load('phpbestand.php', function(){ // en nog een oncomplete
  3. $(this).fadeIn("slow");
  4. });
Offline christophe195 - 31/08/2012 17:24
Avatar van christophe195 Lid @martijn

a, bij mij lijkt alles te werken (http://www.scoutingravels.mych-studio.com/) daar werkt de scoutbox met die code. de eerste keer zie php van de include en daarna die van loaddiv. ( ben niet zo goed met jquerry )
Offline RoelGellings - 31/08/2012 19:17 (laatste wijziging 31/08/2012 21:05)
Avatar van RoelGellings Nieuw lid Ok het werkt nu, ik heb dit:
  1. <script language='javascript' type='text/javascript'>
  2. setInterval(function(){
  3. $().ready(function() {
  4. $("#players").load("Map.php #players");
  5. });
  6. }, 3000);
  7. </script>


Het probleem is nu, dat het geladen wordt, ipv herladen.
Het komt gewoon boven aan ergens in het script te staan.
De #players div staat op het begin in een andere div.
Maar na 3 seconden staat hij niet meer in die anderer div, en werkt het allemaal niet meer...
Is er geen reload functie ipv load functie?

EDIT:

Ok deze functie is kansloos. Dus zijn er nog andere java functies waarmee je zoiets als dit kunt, maar dan herladen ipv laden.
Kzal je ook meteen uitleggen waarom deze functie waardeloos is.
Hij reload de div wel.
maar omdat deze div in allemaal andere divs staat snapt die dat niet ofzo, en moet ik dus ook die andere divs reloaden , maarja dan kan ik dus net zo goed de hele pagina reloaden...
Offline Martijn - 03/09/2012 09:22 (laatste wijziging 03/09/2012 09:24)
Avatar van Martijn Crew PHP
christophe195 schreef:
@martijn

a, bij mij lijkt alles te werken (http://www.scoutingravels.mych-studio.com/) daar werkt de scoutbox met die code. de eerste keer zie php van de include en daarna die van loaddiv. ( ben niet zo goed met jquerry )


Dan gok ik dat je ajax bestand heel klein is. Zet maar eens 'sleep(5);' & de fade op 'slow' in je code om een langzaam script na te doen

@Roel: Ik zou zeggen klik eens de jQUery ajax functies door. Ik denk dat je met de load, prepend en append en heel eind moet komen ;)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s