login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[jQuery/TinyMCE/Fancybox] TinyMCE laad niet in de goede textarea (Opgelost)

Offline shibble - 27/04/2012 17:17 (laatste wijziging 27/04/2012 17:20)
Avatar van shibbleMySQL interesse Hallo mede developers,

Ik zit met een probleem ik ben momenteel op stage en hier moet ik het CMS uitbreiden.

Nu ben ik bezig met fancybox en tinyMCE als ik op een link druk krijg ik een overlay met hierin een textarea deze textarea staat in een div die "display: hidden" heeft, op het moment dat fancybox wordt aangeroepen dan wordt deze textarea in de fancybox geplaats, alleen krijg ik de tinyMCE niet werken, wat er gebeurd is is dat de tinyMCE wel wordt geplaats op de textarea die ik in de hidden div heb maar niet op de textarea in fancybox.

Op de volgende manier open ik de overlay en pas ik de fancybox toe:
Plaatscode: 141754

Het wordt gewoon zeg maar in de body waar ik de textarea's hidden heb toegepast en niet in de fancybox. Ik heb al het hele internet afgestruind maar nergens staat iets duidelijk alleen dat het een veel voorkomend probleem is.

Er staan ook wel oplossing voor dit probleem waaronder werken met "tinyMCE.execCommand" maar tinyMCE is bij mij niet gedefined.
Ik maak trouwens gebruik van de tinyMCE voor jQuery en niet de standalone!

Wie kan me hier er verder bij helpen?

Met vriendelijke groeten,

shibble

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 27/04/2012 20:33 (laatste wijziging 27/04/2012 20:34)
Avatar van Martijn Crew PHP Je kunt de tinymce init uit je fancybux kunnen halen en er een functie van maken

  1. function startTinymce(){
  2. //code hier
  3. }


en dan de oncomplete van de fancybox gebruiken. Zelf geef ik de voorkeur om de fancybox een iframe (type:'iframe') te maken, is makkelijker met submits afhandelen enzo. Verder kun je dan gewoon een hele eigen html maken met daarin javascript onready 

edit: zie dat je de oncomplete al gebruikt
Offline shibble - 27/04/2012 21:18 (laatste wijziging 02/05/2012 13:29)
Avatar van shibble MySQL interesse Ik gebruik de oncomplete al ja ik zal nog proberen met type iframe maar ben bang dat niet helpt.

UPDATE
Na dik weekend feesten en noem maar op weer aan de slag met een nuchtere mind.
En voila ik heb het opgelost.
Het probleem was de ID op het moment dat ik het in fancybox zet wordt de content die erinzit gecloned omdat ik een display: none; gebruikte.

Nu heb ik de ID in de fancybox de tekst "-dialog" erachter geplaats en op het moment dat ik de fancybox ga sluiten update ik het via de "name" attribuut.

En nu werkt het perfect!

Nogmaals bedankt!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s