login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Checkbox aan, tekst laten zien. (Opgelost)

Offline FrankL - 03/01/2012 15:12 (laatste wijziging 03/01/2012 15:14)
Avatar van FrankLLid Ik ben druk bezig met een site voor school. Maar ik loop een beetje vast. In een onderdeel van de site wil ik dat de admin kan aangeven welke voetballers er hebben meegespeeld met een wedstrijd.
Hiervoor moet hij een checkbox aanklikken achter de naam. Zodra de checkbox is aangevinkt, moet er een stukje te voorschijn komen met een formulier dat speciaal voor de speler is. Op de pagina waar het omgaat staan dus meerdere spelers.

Ik heb al een aantal oplossingen geprobeerd, maar niks werkt echt naar mijn zin.
http://plaatscode.be/141530/

Ik heb hierbij nog geen nette opmaak gebruikt voor mijn script overigens. Maar deze oplossing leek mij te werken, maar wat blijkt nu, dat doet hij niet. Het zou zo in elkaar moet zitten dus dat wanneer ik op de checkbox klik, de lege tekst vervangen word door de aangegeven tekst, in dit geval een scriptje. Maar dit laat hij niet zien[plaatscode=php]

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 03/01/2012 15:58
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Eerste probleem: Language attribuut. Dit attribute is slechts een verzinsel geweest van IE en werd vroeger ook nog wel eens gebruikt voor PHP script tags, maar tegenwoordig bestaat dit attribuut niet. Vervang dit door type="text/javascript"

Wat werkt er niet? Krijg je errors/warnings in je browser console? Doe eens een console.log op verschillende plaatsen en probeer er achter te komen waar het probleem zit.
Want volgens mij klopt je code gewoon. Mocht je er niet uitkomen dan heb ik hier een klein voorbeeldje gemaakt: http://tinkerbin.com/NmMXsuqN
Offline FrankL - 03/01/2012 17:33
Avatar van FrankL Lid hm, "Uncaught SyntaxError: Unexpected token ILLEGAL" bij de gedeeltes:
  1. if (textboxid.innerHTML == "") {textboxid.innerHTML = "
  2. Doelpunten: <input type='text' name='doelpunten'></input> - Geel: <input type='text' name='geel'></input> - Rood: <input type='radio' name='rood'></input></div><br>";}

Komt dit dan toch door wat ik wil laten zien?

Overigens, het voorbeeldje dat je gaf werkt ook niet? Dan kan ik nog zo vaak je checkboxen aan en uit zetten, er veranderd niks?
Offline WouterJ - 03/01/2012 17:43
Avatar van WouterJ HTML gevorderde @FrankL, sorry. Bij tinkerbin moet je op run klikken rechtsonderin, beetje vreemd en vaag maar het is niet anders...

Maak er eens dit van:
  1. if (textboxid.innerHTML == "") {
  2. textboxid.innerHTML = 'Doelpunten: <input type="text" name="doelpunten"> - Geel: <input type="text" name="geel"> - Rood: <input type="radio" name="rood"></div><br>";
  3. }

Fouten die er uitgehaald zijn:
- De enter tussen " en de string. Hier kan JS volgens mij niet tegen
- HTML hoort met dubbele quotes, dus dan gebruik je voor de string enkel.
- Een input tag heeft geen sluittag (in XHTML sluit je dan af met />)
Bedankt door: FrankL
Offline FrankL - 03/01/2012 18:51
Avatar van FrankL Lid Dankjewel. Het werkt nu opzich wel.

Enorm bedankt:)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s