login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Variable uit een ander document halen

Offline Stephan1 - 29/12/2011 14:05 (laatste wijziging 29/12/2011 14:06)
Avatar van Stephan1Lid Ik ben sinds kort begonnen, voor de fun, met een website maken en ik loop nu tegen een groot probleem aan.
Ik wil graag 1 variable uit een ander document halen.
alleen krijg ik geen uitkomst op mijn manier, na meer dan een week zoeken lukt het me nog steeds niet. Ik wil die variable uit een ander document halen omdat er meer dan 50 producten komen te staan op die website en als de prijzen aangepast worden, worden ze allemaal tegelijkertijd aangepast.
Dus als ik in een ander document kan invoeren: "-5" of "-5%" dan zou dat Perfect zijn. anders moet ik Alle bestanden veranderen i.p.v. 1 ;)
Tot nu toe ben ik eigenlijk niet verder gekomen dan dit:

Plaatscode: 141519

Ik hoop dat jullie me opweg kunnen helpen!
Gr. Stephan

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline CDNC - 31/12/2011 10:48
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde Zoek even op: JSON. Zo kun je data in een aparte file opstaan en dan met javascript datafile lezen (ajax) en verwerken, pagina renderen adhv de data in die file.

Neem ook meer meteen een framework (jQuery) erbij als je echt met javascript wilt gaan spelen want anders typ je veel te veel en het wiel is al uitgevonden.


Je zou gewoon die -5 in een JSON file kunnen zetten, maar véél handiger is om ALLE data erin te gooien, veel flexibelen, dan ga je eigenlijk die JSON gebruiken als database. Want ik kan uit je text opmaken dat je gewoon een HTML site aan het maken bent zonder PHP en MySql, niet handig als je een beetje dynamisch wil zijn.
Offline Stephan1 - 01/01/2012 21:12
Avatar van Stephan1 Lid :O en ik dacht dat het een simpel rekensommetje was ;)

ik heb maar een mbo opleiding gehad hoor hahaha
ik snap er echt helemaal niks van, en ben het aan het proberen geweest maar ik krijg het niet werkend met die JSON 
Offline rredspike1 - 02/01/2012 19:41 (laatste wijziging 02/01/2012 19:46)
Avatar van rredspike1 Lid Index.php

  1. <?php
  2. $sql = mysql_query('SELECT * FROM producten');
  3.  
  4. while ($sql_fetch = mysql_fetch_object($sql))
  5. {
  6. echo '<a href="pagina.php?product='.$sql_fetch->id.'">'.$sql_fetch->product_naam.'</a><br>'; // etc
  7. }
  8. ?>


Pagina.php

  1. <?php
  2. if (isset($_GET['product']))
  3. {
  4. // Waarde ophalen uit database en prijs met korting weergeven?!
  5. }
  6. ?>

Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s