login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Ajax] Laadtijd Ajax in Internet Explorer

Offline Jointjeff - 19/12/2011 16:35 (laatste wijziging 19/12/2011 16:35)
Avatar van JointjeffHTML interesse Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een website die volledig draait op Ajax / jQuery. Nu is de website snel in Firefox en Google Chrome, maar in Internet Explorer is de laadtijd dubbel waardoor de site soms zelfs helemaal zijn load niet meer afmaakt. Dit is mijn script:

Plaatscode: 141487

Hebben jullie een idee waarom dit zo traag is, hoe ik dit kan oplossen? Kan ik er bijvoorbeeld een load functie van maken?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 19/12/2011 17:20
Avatar van Filip IRC guru IE is nooit goed geweest met JS, laat staan met een site grotendeels op ajax.. Dus volgens mij, depending on the IE version, kan je er weinig aan doen.. Zeker bij IE7 en 8 gaat het een ramp zijn als je zo veel mogenlijk ajax wenst.
Offline Jointjeff - 19/12/2011 17:25 (laatste wijziging 23/12/2011 09:08)
Avatar van Jointjeff HTML interesse Ik heb meerdere van dat soort berichten gelezen, jammer... Ik moet wel zeggen dat ik het functioneren van de site iets beter heb gekregen. Ik heb overal de animate() eruit gehaald en vervangen met css(). Ik had wel wat verschil verwacht, maar de site loopt nu niet meer ineens vast zoals voorheen.

Tips over hoe mijn code beter kan, of andere nuttige tips zijn natuurlijk nog steeds welkom.

Bedankt voor je antwoord!

---
Edit:
Goedemorgen,

Kan ik die load functies niet samenvoegen zodat het maar een request wordt? Van onderstaand heb ik vier functies die ingeladen worden b.v. maar kan dit niet in 1.

Hopende op hulp.

  1. if (event.value) {
  2. $mainBlocks
  3. .empty()
  4. .load(base + event.value + ' .blocks', function() {
  5. $ajaxSpinner.fadeOut();
  6. $('#block_wrapper').hide();
  7. $('#block_wrapper').fadeIn(200);
  8. });
  9. }
  10. // slideshow
  11. if (event.value) {
  12. $mainSlideshow
  13. .empty()
  14. .load(base + event.value + ' #slideshow', function() {
  15. $('#full div:first-child').addClass('active');
  16. $mainSlideshow.hide();
  17. $mainSlideshow.fadeIn();
  18. });
  19. }
Offline Pieter - 22/12/2011 10:52
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Heb je ergens een online voorbeeld staan? Dan kunnen we er eens een monitor opzetten. 
Offline Jointjeff - 23/12/2011 14:45
Avatar van Jointjeff HTML interesse Nee de website draait op dit moment lokaal, enig idee hoe bovenstaande code efficiënter kan? Dank voor je antwoord.
Offline Kevin - 23/12/2011 23:17
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Je zou wel wat kleine zaken kunnen aanpassen. Zo is bv een css klasse met display:none toepassen sneller dan jQuery().hide().
En de pagina's die je inlaad, bevatten die enkel body content of ook allemaal headers? Vergeet niet dat javascript alles uit moet lezen voor hij zaken kan strippen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s