login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Visual C# (bestaande code gebruiken)

Offline antio - 18/12/2011 12:26 (laatste wijziging 18/12/2011 14:00)
Avatar van antioLid Misschien is dit een domme vraag of helemaal niet mogelijk....
maar ik heb de code gekregen die gemaakt is in visual c# 2008 en die wil ik runnen.

Nu probeer ik microsoft visual c# voor het eerst. En zie als ik een project open dat ik eerst dingen moet toevoegen voordat ik de regels erbij kan zetten.

Hoe kan ik een bestaande code op de makkelijkste manier runnen.

Ik hoor graag van jullie.

link naar code

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cyberninjah - 19/12/2011 10:37
Avatar van cyberninjah Lid Je moet een Nieuw project maken in Visual studio. ( Windows form applicatie ).

Vervolgens plak je de code in de form1 code view.

Dan dien je de namespace aan te passen naar de naam van je project.

Je moet ook de ZedGraph tot je beschikking hebben.
Offline Maarten - 19/12/2011 11:01
Avatar van Maarten Erelid Je mist het designer gedeelte van je form trouwens. Daar verwijs je naar comboboxes en toestanden, maar die moeten uiteindelijk toch ergens gedeclareerd worden.. 
Bedankt door: cyberninjah
Offline cyberninjah - 19/12/2011 11:27
Avatar van cyberninjah Lid Oops even over het hoofd gezien ( WPF Gewent )

die moet je inderdaad even maken via de toolbox of code gewijs maar in jouw geval lijkt me de Toolbox manier het makkelijkst.
Offline antio - 19/12/2011 14:52 (laatste wijziging 19/12/2011 14:54)
Avatar van antio Lid Het is me gelukt zedgraph toegevoegd maar ik heb nog 1 error waar ik niet uitkom.

using DynamicData.Properties;

error:The type or namespace name "Properties" does not exist in the Namespace "Dynamicdata" (are you missing an assambly reference?)

Weet iemand wat er hier gebeurt. Wat het probleem is ???
Offline cyberninjah - 20/12/2011 09:15 (laatste wijziging 20/12/2011 09:15)
Avatar van cyberninjah Lid
  1. using DynamicData.Properties;


moet je veranderen naar jou namespace.Properties;
Offline antio - 20/12/2011 09:40 (laatste wijziging 20/12/2011 09:42)
Avatar van antio Lid Hij staat als het goed is al als (namespace).Properties

using DynamicData.Properties;

*****************************
namespace DynamicData
{
public enum LogMsgType { Incoming, Outgoing, Normal, Warning, Error };
public partial class Form1 : Form
{
public FtpWebRequest request;
string InputData = String.Empty;
double time = 0;//tijd voor x-as
enz. enz.

zie code eerste post
*****************

??????????
Offline Maarten - 20/12/2011 11:13
Avatar van Maarten Erelid Of die die using-regel gewoon weg, en kijk waar je errors krijgt, rechtsklik daarop > Resolve > daar zal dan de juiste namespace staan.
Als het dan nog niet werkt heb je ergens een library te kort.
Offline antio - 28/12/2011 13:27
Avatar van antio Lid Ondertussen alweer een tijdje verder en nog niet op kunnen lossen.

Het betreft dezelfde error:
The type or namespace name "Properties" does not exist in the Namespace "Dynamicdata" (are you missing an assambly reference?)

Ik kan deze using regel niet weglaten omdat ik dan nog meer errors krijg. En lange tijd verschillende dingen geprobeert zoals de library's maar zonder effect.

kan iemand er mischien naar kijken want ik zie dat visual c++ ook een extra bestand heeft aangemaakt met dynamic.properties mischien zit daar een fout in???

misschien kan iemand even kijken naar het geheel??

https://rapidsh...rtslag.zip
Offline Maarten - 28/12/2011 14:54
Avatar van Maarten Erelid Wat ben je daar allemaal aan het uitspoken...
- Zoals we reeds zeiden: je mist het designer gedeelte. Alle verwijzingen naar de elementen kloppen niet. Degene die je dan wel toegevoegd hebt missen een ID en kunnen dus ook niet gevonden worden.
- Dan dit:
  1. private void cmbComSelect_SelectionChangeCommitted(object sender, EventArgs e)
  2. {
  3. if (port.IsOpen) port.Close();

Wat moet dat voorstellen? Uit 'het niets' zou dan ergens een 'port' variabele moeten bestaan, die ik nergens gedeclareerd zie? Of is dat een speciaal GUI element met een IsOpen-property? Dan mis je deze alvast ook.

Dit is gewoon helemaal fout, misschien kan je gewoon het origineel project eens vragen aan de ontwikkelaar. Als dat geen optie is kan je misschien eerst even de basis van C#.NET nalezen, want zo zullen we er toch niet komen.
Offline antio - 29/12/2011 11:50
Avatar van antio Lid oke,

bedankt voor de info.

Ik dacht het even makkelijk te doen maar ik heb er ook nog nooit mee gewerkt.

Ik zal even op zoek gaan naar iets wat ik wel snap  

bedankt.

Offline Maarten - 29/12/2011 13:30
Avatar van Maarten Erelid 't probleem zit hem gewoon in het feit dat je niet vanuit 1 bestandje 'even' een programmaatje kunt hebben, in het geval van WinForms (hetgeen jij daar hebt) bestaat meestal uit een 3-tal files, WPF (hetgeen veel cooler is ) bestaat ook meestal uit 2 files,... Dus je mist gewoon een heel stuk, en zonder kennis van zaken is het gewoon onbegonnen werk.. succes!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s