login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meer velden toevoegen (Opgelost)

Offline GroundZero - 15/12/2011 22:09 (laatste wijziging 15/12/2011 22:34)
Avatar van GroundZeroLid Beste,

ben al even bezig maar krijg het toch echt niet voor elkaar. Ik heb het volgende stukje:

  1. <form name="addType" id="addType" method="post"enctype="multipart/form-data">
  2. <fieldset>
  3. <legend>Uitvoering toevoegen</legend>
  4. <div id="options-row">
  5. <div class="aRow">
  6. <input type="text" name="type[]" class="input" id="type_1" placeholder="White sweater, size M, with Zipper" />
  7. <input type="text" name="amount[]" class="input" id="amount_1" placeholder="12" />
  8. <input type="file" name="photo[]" class="input" id="photo_1" />
  9. </div>
  10. </div>
  11. </fieldset>
  12. </form>


Wat ik nu graag wil is het volgende:

Wanneer zowel het 1e (type) tekstvlak, als het 2e (amount) is ingevuld, dan moet er onder deze drie velden, nogmaals drie velden verschijnen met de zelfde namen (type[], amount[], photo[]) zodat ik met PHP verder kan.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Groetjes


EDIT:

  1. <script language="javascript">
  2. function addField(number)
  3. {
  4. // check if everything is filled in
  5. if(document.getElementById('type_' + number).value != '' && document.getElementById('amount_' + number).value != '' && !document.getElementById('type_' + (number + 1)))
  6. {
  7. var code = '<div class="aRow"><input type="text" name="type[]" class="input" id="type_' + (number + 1) + '" onkeydown="addField(' + (number + 1) + ')" /><input type="text" name="amount[]" class="input" id="amount_' + (number + 1) + '" onkeydown="addField(' + (number + 1) + ')" /><input type="file" name="photo[]" class="input" id="photo_' + (number + 1) + '" /></div>';
  8. document.getElementById('options-row').innerHTML += code;
  9. }
  10. }
  11. </script>


Werkt nu prima alleen voegt hij dan een nieuw veld toe en worden de voorgaande ook leeg gehaald!????

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 15/12/2011 22:33
Avatar van vinTage Nieuw lid Wat wil je nu doen?
Dat je tijdens onkeyUp of zo een controle uitvoert en zodra de juiste velden ingevult zijn gelijk nieuwe plaatsen, of...? ik raak verward door het stukje php namelijk 
Offline GroundZero - 15/12/2011 22:35 (laatste wijziging 15/12/2011 22:36)
Avatar van GroundZero Lid ja klopt dat wil ik 

dus vullen ze die twee in, dan komt er onder nieuwe te staan haha en zo kunnen ze oneindig veel toevoegen zonder dat er al 100000 invul velden staan zeg maar 

Heb mijn 1e post aangepast, heb het opgelost op een klein ding na dan. Hij haalt alles namelijk leeg wanneer hij een nieuwe toevoegt =(

En welk stuk PHP? ik heb alleen Javascript toch? 
Offline vinTage - 15/12/2011 22:41
Avatar van vinTage Nieuw lid Zo iets:
  1. var divje = document.createElement('div');
  2. divje.innerHTML = "HTML MEUK";
  3. document.getElementById("addType").appendChild(divje);


en je had wel iets over php, iets met isset(.. 
Bedankt door: GroundZero
Offline GroundZero - 15/12/2011 22:44
Avatar van GroundZero Lid super ga ik meteen proberen dankjewel vinTage 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s