login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

jquery if hash (#) is post

Offline koosax - 17/08/2011 20:17
Avatar van koosaxLid Hoi,

Misschien een beetje een gekke titel maar wist niet hoe ik het beter moest verwoorden 

Ik ben niet echt pro in jquery en heb daarom een misschien beetje domme vraag.

Ik wil namelijk bekijken wat er achter het #je staat in de url en wanneer dit bijvoorbeeld #post is moet jquery een functie uitvoeren.

Alvast bedankt!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline CDNC - 17/08/2011 21:33
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde http://benalman...nge-plugin/
Offline koosax - 17/08/2011 21:40
Avatar van koosax Lid

Hiermee kan je toch geen if #='post' mee doen? Want deze site had ik ook al gevonden maar die kijkt naar of er iets veranderd en ik wil gewoon kijken of # post is ja of nee.
Offline CDNC - 17/08/2011 23:07
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde Wat ga je doen als er iets verandert? Kijken of het verandert is in het geen wat je zoekt.

# kun je dan ook niet als var naam gebruiken. Maar op die pagina staat echt alles wat je moet weten, samen met de nodige basis kennis js/jQuery, kun je daarmee perfect bereiken wat jij wil op een simpele manier.
Offline Giant - 22/08/2011 03:20
Avatar van Giant PHP beginner de code van ben alman gebruik ik hier ook.
met versie 1.3 kun je hem als volgt aanroepen:
  1. $(window).hashchange(function () { hashChanged(window.location.hash.substring(1)) });


de hashChanged functie zal worden opgeroepen zodra de hash wijzigt, en de # zal al verwijdert zijn.
(dus indien de url: iets.ietsanders/weerietsanders#post is, zal hashChanged enkel het stukje "post" doorkrijgen.)
Het lijkt me dat je de hashChanged functie zelf wel kunt scrijven verder?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s