login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

radio js/ajax?

Offline Raze - 07/08/2011 18:00
Avatar van RazePHP beginner Hallo,

ik zit met een vraag over "radio": ik wil dat wanneer de bezoeker op mijn site komt, dat er dan muziek wordt afgespeeld. Random, uit de database, en achter elkaar. De speler kan alleen aan en uit worden gezet, er kunnen geen nummmers ofzo gekozen worden, en de radio moet ondertussen gewoon doorspelen.

Nu is mijn vraag: ik heb een javascript speler, deze zou constant moeten blijven spelen terwijl de bezoeker door mijn site surft. Ik dacht nu aan het volgende:

ik maak een "frame" (dus de radio, mijn header, ...) - alles wat terugkomt op élke pagina, en ik zet dat in index.php. In index.php heb ik dan een container, en met AJAX wil ik dan alle pagina's ophalen.

Dit denk ik wel te kunnen maken. Hier treden echter wat vragen/problemen op:

1) Is het veilig/onveilig om een hele site via 1 pagina te laden (met AJAX)?
2) Mijn huidig user-systeem vereist dat de bezoeker toch om de 15 minuten iets doet (wanneer hij na 15 minuten een andere pagina bezoekt, dan wordt hij uitgelogd omdat zijn tijd in een sessie dan niet meer overeenkomt met die van de website).
> Ik dacht eraan dit via javascript te doen: een cookie bij de gebruiker, en dan met setInterval bv om de minuut kijken of de tijd nog "goed" is (huidige tijd+1*1000*60*15 = 15 minuten). Mààr: een cookie kan de gebruiker aanpassen, dus mss. toch met sessies en PHP, en dan via javascript-AJAX elke minuut een request naar een PHP-pagina doen?
3) Hoe kan ik de andere pagina's dan beveiligen, zodat ze énkel via AJAX->index.php kunnen aangeroepen worden, en niet rechtstreeks?
4) Iemand soms een idee om het anders te doen? 

Alvast bedankt voor het lezen van mijn kleine wall-of-text .

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline vinTage - 07/08/2011 18:19
Avatar van vinTage Nieuw lid 1: zolang je ook de mogelijkheid laat om non-js bezoekers te kunnen laten surfen (zoals zoekbots etc)

2: Waarom 15 minuten? De meeste websites bieden juist de mogelijkheid om 'eeuwig' ingelogged te blijven.
Verder zou je dat wel via een cookie kunnen regelen, waarom zou iemand dat uberhaupt aan willen passen?

3: Dit zou je kunnen doen door te kijken op de 'includes' of een bepaalde session is gestart, zoniet header("location: /");

4: Geen audio, en als het dan toch moet (gebruiker kiest dit zelf) gewoon in een popup 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s