login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

bestelformulier met dropboxen?

Offline win4ever - 27/07/2011 12:29
Avatar van win4everLid Ik zoek iemand die me kan helpen bij het maken van een bestelformulier om ringen te bestellen (voetringen voor vogels).

op dat formulier moet de bezoeker kunnen aanduiden hoeveel ringen hij/zij wenst te bestellen per type en afmeting (er zijn 5 type's, en per type telkens verschillende afmetingen)

ik had gedacht aan zo'n dropbox, en dan het "aantal" kan aanklikken dat je wenst te bestellen, maar dit zou dus voor elke ring moeten beschikbaar zijn (58 verschillende ringen in totaal) dus 58 dropboxen.

deze 58 verschillende ringen zijn opgedeeld in 5 categorieën, en per categorie is er een verschillende kostprijs per ring.

per categorie zou het dus handig zijn om het totaal aantal bestelde ringen in die categorie weer te geven, vermenigvuldigd met de kostprijs per ring van die categorie, alsook een totaalprijs van alle ringen samen met de verplichte verzendkost van 2.50 euro.


een hele hoop uitleg, maar bijgevoegde afbeelding (scan van het bestelformulier zelf) zal veel duidelijk maken.

bepaalde ringen kunnen besteld worden per 5 stuks (0,5,10,15...), andere per 10 stuks (0,10,20,30,...)

Het formulier begint met de gekende zaken voor formulieren zoals "naam", "straat", enzomeer, aangevuld met een "keuzemogelijkheid" of het een 1ste bestelling of 2de bestelling is (indien 2de moeten ze kunnen ingeven wat hun laatste ringnummer was)

iemand die hier een oplossing voor zou hebben?

het is dus gewoon de bedoeling dat de leden van de club hun "ringbestelling" kunnen digitaal doorgeven aan 1 persoon per email.

een soort "contacteer-pagina" dus, maar met als extra's dat ze moeten kunnen aanklikken hoeveel ringen ze van elke soort wensen te bestellen

ik had ergens gelezen dat ik dit hier best poste, omdat zo'n drop-boxen die automatisch totaal berekenen in javascript zouden gemaakt worden...
maar het kan zijn dat ik dit dus ook in html of php ofzo moest posten, dat weet ik niet


http://www.oost...lingen.JPG

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 27/07/2011 22:36
Avatar van MiST Lid Als je wil dat iemand anders dit voor jou maakt, hoort dit denk ik beter in 'Samenwerken' thuis...

Als je het zelf wil doen, zou ik met een Javascript framework (jQuery, Dojo, extJS, ...) een paginaatje bouwen waarbij je met een knopje een lijn kan toevoegen. 1 dropdown voor je diameter en een gewoon invulvakje voor het aantal. Je kan dan met Javascript verifieren of alles klopt.
Offline Wave6 - 28/07/2011 09:44
Avatar van Wave6 PHP beginner
Citaat:
met Javascript verifieren of alles klopt.


Dit zou ik anders doen,

Ik zal dit serverside afhandelen want javascript kun je uitzetten via de browser.
Offline MiST - 29/07/2011 10:30
Avatar van MiST Lid Tuurlijk moet je alles ook aan serverside checken. Dat spreekt voor zich. Het is echter veel gebruiksvriendelijker om ook al op clientside te checken. Spaart je een hoop pageloads en zo weet de eindgebruiker meteen wat kan en niet kan. Zeker als je wat ingewikkeldere formulieren hebt.
Offline Ibrahim - 30/07/2011 03:16
Avatar van Ibrahim PHP expert U krijgt één kans om een vraag te stellen, of ik sluit dit topic. Dit riekt namelijk naar Samenwerken.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s