login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

JQuery ~ CLICK event: Maar eenmaal laten uitvoeren. (Opgelost)

Offline Kosmoseistis - 26/03/2011 12:26
Avatar van KosmoseistisLid Hallo,

Momenteel J-Query aan het leren en onderstaand scriptje geschreven voor een click-event.

Zoals je kan zien is er een mogelijkheid om op de H1-titel te clicken en hierdoor worden onder die titel twee nieuwe H2-titels toegevoegd.

Maar helaas vind ik niet de oplossing voor volgende twee problemen.

1) Wanneer ik met de muis over de titel H1 ga, waarop de muiseventclik doe, wil ik een handje zien verschijnen. Handig voor de gebruiker.

2) En wanneer eenmaal op geklikt, verschijnen dus de twee ondertitels, maar nadien wil ik dat die functie wordt uitgeschakeld. anders kan blijven clicken en verschijnen dus de ondertitels nogmaals, tot in het oneindige...

Iemand een woordje uitleg of een goede/directe link waar ik de juiste uitleg kan vinden?

  1. <script type="text/javascript">
  2. $('h1').click(function(){
  3. $('<h2><a href="personal.html">PERSONAL</a></h2><h2><a href="public.html">PUBLIC</a></h2>').insertAfter('h1');
  4. });
  5. </script>


Bedankt,
K.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kevin - 26/03/2011 12:41 (laatste wijziging 26/03/2011 12:43)
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Het is jQuery weliswaar :-)

  1. $(document).ready(function(){
  2.  
  3. $('h1').click(function(){
  4. $('<h2><a href="personal.html">PERSONAL</a></h2><h2><a href="public.html">PUBLIC</a></h2>').insertAfter('h1');
  5. $(this).unbind('click');
  6. }).css('cursor','pointer');
  7. });


- Gebruik document ready om de click event pas aan elementen te hangen wanneer ze effectief ook geladen zijn (als de DOM klaar is).
- this.unbind haalt de event click weg op die ene H1 na de click.
- .css voegt een 'pointer' als cursor toe op alle H1's.
Bedankt door: Kosmoseistis
Offline Kosmoseistis - 26/03/2011 13:18
Avatar van Kosmoseistis Lid Super Kevin!!!!

Hartelijk bedankt. Het werkt perfect .

Uw antwoord was kort en bondig & duidelijk en dan ook nog eens juist. Merci. Weeral iets bijgeleerd:)

Greetz,
K.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s