login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cufon in een dropdownmenu

Offline Jointjeff - 24/03/2011 13:29
Avatar van JointjeffHTML interesse Goedemiddag iedereen,

Ik zit met een probleem, Namelijk: Ik heb een dropdownmenu gemaakt en heb bij de hoofditems Cufon gebruikt. Helaas raakt Cufon z'n opmaak kwijt bij de werking van het menu. Dat wil zeggen, wanneer ik een item heb opengeklikt, en vervolgens een nieuwe aan klik, dan wordt de oude helemaal wit. Pas wanneer ik het menu weer hover krijgt het z'n opmaak terug.

Om dit voorelkaar te krijgen heb ik de volgende javascript-code gebruikt:
  1. function updateMenu() {
  2. setTimeout(function() {
  3. Cufon.replace('ul.menu > li > a', {}, false);
  4. }, 10);
  5. }
  6. Cufon.replace('ul.menu > li > a');
  7. $('ul.menu > li').hover(updateMenu, updateMenu);


Nu is mijn vraag: hoe kan ik zorgen dat Cufon eerder wordt herladen, of hoe kan ik voorkomen dat de opmaak kwijt raakt.

Hopende op een antwoord (of meerdere) 

Screenshot

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline valles10 - 24/03/2011 13:45
Avatar van valles10 HTML interesse Projecten is met een c ;)
en wat wil je precies doen? een uitklapmenu maken?
Offline Jointjeff - 24/03/2011 13:47
Avatar van Jointjeff HTML interesse Ik weet het, moet ik inderdaad nog even aanpassen 

Ik wil inderdaad een uitklapmenu maken. Dit werkt zelfs al. Alleen cufon, een tekstvervanger voor als je andere fonts dan de standaard fonts wilt gebruiken, verliest z'n opmaak wanneer je na het klikken op een hoofditem op een nieuwe klikt.
Offline valles10 - 24/03/2011 14:00
Avatar van valles10 HTML interesse Voor andere fonts heb je huis die Cufon niet nodig. een hover functie, zoals je nu hebt, met een slidedown function erin zou moeten volstaan voor jou..
Offline Jointjeff - 24/03/2011 14:07 (laatste wijziging 24/03/2011 17:40)
Avatar van Jointjeff HTML interesse Heb ik wel nodig, daarnaast vindt ik cufon een smooth effect hebben wat ik mooi vind. Het probleem is ook niet de dropdown... dat werkt al. Alleen cufon verliest zijn opmaak (zie eerder bericht).

EDIT:
Laat het ik het anders vragen: hoe kan ik er voor zorgen dat na iedere actie met Cufon, Cufon wordt herladen. Er wordt nu al herladen na het hoveren.
Offline valles10 - 25/03/2011 15:54
Avatar van valles10 HTML interesse Maar waarom gebruik je Cufon voor het replacen? Normaal kan je toch met cufon aanduiden welk element je naar welk font wilt?
Offline Jointjeff - 25/03/2011 17:23 (laatste wijziging 25/03/2011 17:25)
Avatar van Jointjeff HTML interesse In de chat is voorgesteld, door VinTage  , font-face te gebruiken. Dat wordt inmiddels ook door Firefox (vanaf 3.5), Chrome, Safari, Internet Explorer, en Opera ondersteund.
Offline valles10 - 25/03/2011 23:10
Avatar van valles10 HTML interesse idd...
dat was mijn volgende antwoord geweest 
Maar Vintage is me de laatste tijd wel meer voor >.>
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s