login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

jquery radio set checked (Opgelost)

Offline Oneday - 19/03/2011 10:13
Avatar van OnedayNieuw lid Hey,

ik wil bij het laden van m'n pagina een juiste radiobutton aanchecken.

Ik heb nu volgende code:

  1. $('#radio_<?php echo $this->instellingen['mode'] ?>').attr('checked',true);


  1. <ul>
  2. <li><input type="radio" name="mode" onclick="newMode(this.value);" id="radio_1" value="1" />Automatische mode: Hierin hoef jij geen beslissingen te nemen, de computer neemt zelf de juiste en nodige beslissingen.</li>
  3. <li><input type="radio" name="mode" onclick="newMode(this.value);" id="radio_2" value="2" />Semi-automatisch mode: Hier neemt de computer zelf de juiste en nodige beslissingen tenzij anders ingesteld in het S-A instellingenmenu.</li>
  4. <li><input type="radio" name="mode" onclick="newMode(this.value);" id="radio_3" value="3" />Manuele mode: Hier neemt de computer geen beslissingen en moet je zelf de handelingen uitvoeren via het menu "Manueel".</li>
  5. </ul>


Maar dit werkt niet, ziet iemand van jullie wat er fout is?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lolll - 19/03/2011 10:23
Avatar van lolll Lid Bij die eerste code zit iets niet in de haak...

Ik denk dat je het zo moet oplossen:
  1. $('#radio_' + <?php echo $this->instellingen['mode'] ?> + ').attr('checked',true);

of zo:
  1. $('#radio_<?php echo $this->instellingen[\'mode\'] ?>').attr('checked',true);


Lolzyboy
Offline Oneday - 19/03/2011 10:29
Avatar van Oneday Nieuw lid
lolll schreef:
Bij die eerste code zit iets niet in de haak...

Ik denk dat je het zo moet oplossen:
[..code..]
of zo:
[..code..]

Lolzyboy

Werkt ook niet.
Offline valles10 - 19/03/2011 23:34
Avatar van valles10 HTML interesse
  1. $("#radio_<?php echo $this->instellingen['mode'] ?>").attr('checked', 'checked');

zal beter gaan ;)

je gebruikt alleen de boolean false voor het uitvinken ervan, niet true voor het aanvinken ;)
Offline Oneday - 20/03/2011 11:54
Avatar van Oneday Nieuw lid
valles10 schreef:
[..code..]
zal beter gaan ;)

je gebruikt alleen de boolean false voor het uitvinken ervan, niet true voor het aanvinken ;)

Werkt nog steeds niet. :S
Offline valles10 - 20/03/2011 15:46 (laatste wijziging 20/03/2011 15:49)
Avatar van valles10 HTML interesse ehm, bekijk de pagina eens (met de code van mij) en kijk dan eens in de broncode, en post dan mijn stukje code eens terug.

je zou iets moeten terug krijgen als:
  1. $("#radio_modeDieIngesteldWas").attr('checked', 'checked');


Edit:
trouwens,
als je dit stukje code in een .js bestand hebt, kan die nooit de <?php ?> uitvoeren
Offline Oneday - 20/03/2011 15:58 (laatste wijziging 20/03/2011 16:00)
Avatar van Oneday Nieuw lid
valles10 schreef:
ehm, bekijk de pagina eens (met de code van mij) en kijk dan eens in de broncode, en post dan mijn stukje code eens terug.

je zou iets moeten terug krijgen als:
[..code..]

Edit:
trouwens,
als je dit stukje code in een .js bestand hebt, kan die nooit de <?php ?> uitvoeren


$('#radio_1').attr('checked','checked');

't Staat in een .phtml 


Update :

Heb nu volgende gedaan:

  1. $(document).ready(function() {
  2. $('#radio_<?php echo $this->instellingen['mode'] ?>').attr('checked','checked');
  3. })


Nu werkt het :-D Bedankt voor de hulp iedereen! :-)
Offline Hend - 20/03/2011 16:00
Avatar van Hend Lid
valles10 schreef:
Edit:
trouwens,
als je dit stukje code in een .js bestand hebt, kan die nooit de <?php ?> uitvoeren

kan wel, maar dan moet je dat met .htaccess instellen. Erg handig is het in ieder geval niet.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s