login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pagina afdrukken

Offline daanlaan - 02/03/2011 12:02
Avatar van daanlaanMySQL interesse Ik ben bezig aan een online systeem waar leerkrachten hun rapporten kunnen opmaken, invullen en afdrukken.

Nu gebruik ik dus een volledig witte bg met daarin een tabel met de gegevens. Van zodra ik deze afdruk zou ook enkel die tabel zichtbaar moeten zijn op het papier. Als ik nu de pagina wil afdrukken komt er bovenaan het adres en de titel te staan en onderaan de datum.

Is er een mogelijkheid dat deze dingen niet mee afgedrukt worden? Eventueel via een omweg ofzo...?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline valles10 - 02/03/2011 12:20
Avatar van valles10 HTML interesse Ja, de info die je ophaalt in pdf zetten met php. En dat dan afdrukken.
Offline Wim - 02/03/2011 12:31
Avatar van Wim Crew algemeen Een omweg heb je hier helemaal niet voor nodig, dit is standaardfunctionaliteit van CSS :-)

Je kan een apparte CSS sheet gebruiken voor je website weer ge geven (de raporten te bekijken), en je kan er eentje gebruiken om af te drukken. Door ze beide aan het zelfde document te linken door een "media" mee te geven moet je niets aanpassen aan je code, buiten de css :-)

Hier wordt het wat extra uitgelegd: http://webdesign.about.com/cs/css/a/aa042103a.htm
Bedankt door: daanlaan, valles10
Offline valles10 - 02/03/2011 13:17
Avatar van valles10 HTML interesse
Wim schreef:
Een omweg heb je hier helemaal niet voor nodig, dit is standaardfunctionaliteit van CSS :-)

Je kan een apparte CSS sheet gebruiken voor je website weer ge geven (de raporten te bekijken), en je kan er eentje gebruiken om af te drukken. Door ze beide aan het zelfde document te linken door een "media" mee te geven moet je niets aanpassen aan je code, buiten de css :-)

Hier wordt het wat extra uitgelegd: http://webdesign.about.com/cs/css/a/aa042103a.htm

Thanks, wist ik ook niet 
Offline daanlaan - 03/03/2011 09:27 (laatste wijziging 03/03/2011 09:30)
Avatar van daanlaan MySQL interesse Het werkt gedeeltelijk, dus die print.css wordt opgeroepen maar mijn html en css zien er als volgt uit:

<html>
...
<body>
<div navigation>
</div>
<body>
</html>

css: navigation: display none

maar er staat helemaal rechts bovenaan de pg nog steeds de url van de pg, geen id hoe ik die weg krijg

en dan staat er rechts onderaan ook nog de datum en links onder '1 van 1'
Offline Aar - 03/03/2011 10:34
Avatar van Aar PHP interesse Die krijg je niet weg.
Je zult toch echt die boel via PDF moeten uitprinten.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s