login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hyves Chat / Google Docs

Offline Erwt - 16/12/2010 00:22
Avatar van ErwtPHP beginner Hey allemaal,

Ik vraag me af hoe de Hyves Chat is gemaakt. Als je gewoon op de pagina blijft, komen er geen ajax requests binnen bij mij. Dus hoe kijkt het systeem dan of mensen uitgelogd zijn of niet? En bijvoorbeeld Google Docs, daar kan je met meerdere mensen aan één document werken. Hoe zijn dergelijke programma's opgebouwd? Ik weet dat het een beetje een warrige vraag is maar dat komt omdat ik niet zo goed weet waar ik moet zoeken. Alle informatie is welkom!

Groeten,

Erwin Okken

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline FrankL - 16/12/2010 00:25
Avatar van FrankL Lid Als het goed is vragen ze om een bepaalde tijd gewoon de gegevens van de server weer opnieuw op. Dit doen ze zovaak dat het lijkt alsof het realtime verandert, maar eigenlijk zit er een paar honderste seconde verschil in denk ik.
Offline Ibrahim - 16/12/2010 08:18
Avatar van Ibrahim PHP expert Ik denk eerder dat als men een bericht post, er een actie wordt uitgevoerd die alle schermen van iedereen refresht. Als men uitlogt, wordt er ook zo'n dergelijk actie uitgevoerd.

Betreffende je vraag over Google Docs, ook dat wordt met AJAX gemaakt. Als men op een toets klikt, wordt het scherm weer voor iedereen ververst.
Offline Wijnand - 16/12/2010 09:24
Avatar van Wijnand Moderator Ik denk dat hyves socket.io gebruikt, google chat gebruikt dat wel.

Socket.io is ajax, maar dan anders. Hij maakt een soort van connectie tussen client en server en die blijft open staan. Als er iets in de database veranderd, dan wordt dat naar de client geupdated.
Bedankt door: Erwt
Offline cx1213 - 16/12/2010 11:50
Avatar van cx1213 Lid ze maken waarschijnlijk gebruik van javascripttreads(webworkers) en een websocket.
Offline Erwt - 16/12/2010 12:34 (laatste wijziging 16/12/2010 12:34)
Avatar van Erwt PHP beginner Heel erg bedankt voor de antwoorden, hier kan ik écht wat mee! (geen sarcasme btw )
Offline Aar - 16/12/2010 13:24
Avatar van Aar PHP interesse Een leuke tip: kijk eens op http://technologie.hyves.nl, wordt e.e.a uit de doeken gedaan.
Bedankt door: Erwt
Offline Erwt - 17/12/2010 15:33
Avatar van Erwt PHP beginner Hey, inderdaad leuke tip, dankjewel. Ik loop enkel nu wel tegen het volgende aan:

socket.io kan ik niet op mijn windows bak draaien, dus heb ik deze tutorial gevolgd om een virtuele pc aan te maken met linux en socket.io draaiende:

[url]http://www.lazycoder.com/weblog/2010/03/18/getting-started-with-node-js-on-windows/[/url]

Enkel.. nu is die virtuele pc: 192.168.2.2 en mijn pc zelf is 192.168.2.4 (of andersom, maakt ook niet uit).

Maar ik neem aan dat de socket.io server en client op dezelfde bak moeten draaien? aangezien je alleen een poort meegeeft? Iemand hier wat tips voor mij?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s