login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

reload pagina

Offline Nman - 08/12/2010 21:53
Avatar van NmanPHP interesse Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een soort advertentie's die je kan klikken.
Nu is het zo dat ik met framesets werk, in het bovenste screen ik de pagina waar hij vergoedingen bijteld enzo, in de onderste de advertentie.

nu is het zo dat ik een javascript teller heb :

  1. <noscript>
  2. <META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="1;URL=TEVERNIEUWENLINK">
  3. </noscript>
  4.  
  5. <script language = "JavaScript">
  6. <!--
  7.  
  8. var sURL = 'TEVERNIEUWENLINK';
  9. setTimeout( "refresh()", 1*1000 );
  10. function refresh()
  11. {
  12. window.location.href = sURL;
  13. }
  14. //-->
  15. </script>
  16.  
  17. <script language="JavaScript1.1">
  18. <!--
  19. function refresh()
  20. {
  21. window.location.replace( sURL );
  22. }
  23. //-->
  24. </script>
  25.  
  26. <script language="JavaScript1.2">
  27. <!--
  28. function refresh()
  29. {
  30. window.location.reload( true );
  31. }
  32. //-->
  33. </script>


Om het simpel uit te leggen :
Er is de pagina waar je naartoe surft als je de advertentie aanklikt.
Op die pagina staat mijn frameset met de advertentie en het optellen van punten enzo.

De functie van optellen van punten zit zo in elkaar dat ze na 1 second vernieuwt zoals hierboven en dan kom je op de pagina waar de punten optellen.

Maar kan ik een functie hiertussen zetten zodat je niet zomaar naar de pagina kan surfen waar de punten worden opgeteld, bv dat hier iets op 1 word gezet, mee wordt gezonden en zo wordt gekeken of er zo naartoe wordt gesurft of het via de pagina is hoe het moet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Thanks

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kevin - 08/12/2010 22:09
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Euh wat je dan al zou moeten doen is gaan kijken of die pagina in de frameset zit als ik het goed begrijp?
Offline Nman - 08/12/2010 22:58 (laatste wijziging 08/12/2010 23:37)
Avatar van Nman PHP interesse ja dat is het wat ik moet hebben, maar hoe kijk ik dan of de pagina via een frameset geladen wordt?

want als je nu naar de pagina surft die geframed wordt voert hij alles uit alleenzie je zo de advertentie niet, maar aangezien ik mijn site liever goed maak en dit ook goed wil zetten moet ik iets hebben dat ik kan kijken of het via de frameset is.

edit : Achteraf gezien heb ik eigenlijk de 2 nodig, aangezien ik 2 verschillende soorten heb, 1 met timer, en 1 zonder.
Dus ik moet iets hebben dat ik bij de timer zet zodat ik kan kijken : Is hij via de timer op de pagina geraakt? dus bv iets word op 1 gezet en als je zo naar de pagina zou surfen is dat niet.
en dan het andere voor bij die zonder de timer, daar moet ik nakijken of het via een frameset geladen wordt of niet.

kan iemand mij helpen met deze 2 functie's?
Offline Kevin - 10/12/2010 13:14
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Met wat JavaScript zou dat moeten lukken:

  1. if (parent.location==window.location) {
  2. alert('niet in een frame');
  3. } else { alert('Yup in een frame'); }
Bedankt door: Nman
Offline Nman - 14/12/2010 17:07 (laatste wijziging 15/12/2010 20:05)
Avatar van Nman PHP interesse @kevin, thanks

zou iemand mij nog kunnen helpen met te kijken of ze op de pagina gekomen zijn via de timer die afliep of ze er gewoon naartoe surften

thanks

edit : kan niemand mij hiermee helpen? ik heb al geprobeerd maar ik vind het niet echt.

ik had op internet iets gevonden waar er timerRunning = true werd gebruikt, maar hoe moet ik dat juist inwerken, want ik krijg het niet werkend, eerst moet dit op false gezet worden en dan veranderd worden naar treu als de timer is afgelopen, en als hij niet afgelopen is staat het op false en is de pagina dus niet via de timer geopend.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s