login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Iframe invisible (Opgelost)

Offline wickedsid - 06/12/2010 13:22
Avatar van wickedsidLid Niet de normale vraag van "hoe zet ik een Iframe invisible" hoor nee heb een groter probleempje.

Ik heb een zwarte site gemaakt met een Iframe in.
In dit iframe wordt op een bepaald menu-puntje een PHP pagina geladen als volgt:

  1. echo "<a class=project_lnk href='#' onclick=setDiv('foto.php?id=" . $row['prj_id'] . "','1')>" . $row['prj_naam'] . "</a>";


Deze code staat in mijn main-pagina waar ook mijn Iframe op staat. met natuurlijk de nodige sql- en DB-toegangen en statements voor de correcte opvullen van mijn ID en naam enzo.

Mijn Iframe is als volgt:
  1. <div id="InhDiv" class="rand"><iframe id="myIframe" class="iframe" style="visibility:hidden;" width=100% height=100% scrolling="yes" frameborder=0 onload="this.style.visibility = 'visible';"></iframe></div>

Om flikkering tussen de HOOFD-menu's (die ik maak met gewone a href's) te vermijden gebruik ik, zoals je ziet, code om mijn iframe invisible te zetten, en vervolgens bij het laden terug visible.
Echter bij het klikken op mijn submenu (code van hierboven) lijkt dit niet te werken en blijft de witte flikkering bestaan! Ik heb ook al het volgende gedaan:
  1. <script type="text/javascript">
  2. function setDiv(link,hidden)
  3. {
  4. document.getElementById("myIframe").style.visibility = "hidden";
  5. document.getElementById("myIframe").src = link;
  6. document.getElementById("myIframe").style.visibility = "visible";
  7. }
  8. </script>

Maar ook dit werkt niet.
De php pagina die erin geladen wordt is dus wel eentje met JQuery in. nl de IslideShow. Misschien dat deze voor problemen zorgt???

Iemand een idee hoe ik de flikkering van mijn submenu kan wegkrijgen???

Bedankt!!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 06/12/2010 18:45
Avatar van Martijn Crew PHP als je jqueyr hebt, waarom doe je het dan zo? gewoon zoeken naar jquery menu, dan krijg je zat leuke voorbeelden waar jouw wens vast wel tussen zit gaat mooier + beter en beter voor zoekmachines
Offline wickedsid - 06/12/2010 19:23
Avatar van wickedsid Lid nee nee, de pagina die ik oproep in mijn iframe is eentje met jquery.
de rest is gewoon php en html enzo.
maar die ene pagina is mijn "portfolio" pagina met de verschillende projecten.
per project heb ik een dynamische php pagina uiteraard die de juiste foto's ophaalt uit de db en deze in een jquery slideshow steekt.
maar hierin zit het probleem niet, het probleem zit 'em in het klikken op mijn submenu.
(code hierboven)
ik krijg bij elke nieuwe pagina (van mijn submenu) een witte flikkering.
dit kan mss wél met die jquery te maken hebben...?!?
Offline Kevin - 06/12/2010 19:33
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Het is lastig om dat zo te beantwoorden, maar misschien is er gewoon nog iets aan het laden op dat moment?
Offline wickedsid - 06/12/2010 20:17 (laatste wijziging 10/12/2010 19:33)
Avatar van wickedsid Lid kan zijn ja, dat er idd nog iets aan het laden is even.
en dat daardoor die flikkering is.

hoe kan ik dit voorkomen?
heb net geprobeerd om een preloader te maken, dus in het begin van mijn pagina alle images op te halen uit mijn DB en die via javascript te preloaden, maar dan nog doet hij het.

Want in Safari werkt dit perfect ZONDER flikkering... werkt safari dan anders????

[EDIT]
net alle code van JQuery uit de pagina gehaald en nog heb ik flikkering.
ben nu zeker ten einde raad! 
enige hulp hoe'k die witte flikkering eruit krijg??
[/EDIT]

[SOLVED]
heb de div waar de Iframe instaat een zwarte achtergrond gemaakt en de Iframe zelf doorzichtig gemaakt!!!
weet niet of dit al geopperd werd hier, maar bij deze is het wel de oplossing.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s