login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

onBeforeUnload niet bij refreshen

Offline Dlol - 15/11/2010 17:31 (laatste wijziging 15/11/2010 17:32)
Avatar van DlolLid Hallo,

Voor een projectje waar ik mee bezig ben zou ik willen dat de gebruiker een bericht krijgt of hij de pagina echt wil verlaten, maar dit enkel wanneer hij de pagina dus ook effectief verlaat (sluiten of naar een aandere URL gaan) en niet wanneer hij de pagina refresht.
Ik heb wat opzoekwerk gedaan over onBeforeUnload maar ik heb nog niet echt gevonden wat ik nodig heb aangezien onBeforeUnload ook wordt aangeroepen bij het refreshen van een pagina. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 15/11/2010 18:51
Avatar van Martijn Crew PHP Ik neem dat t in een forum oid zit? Dan moet je je BB parser alle links een onclick="return confirm('Zeker weten? Je verlaat de pagina');" geven.

Als je jQuery gebruikt kun je ze ook allemaal een class geven en dan iets van
  1. $('.verlaatPaginaClass').live('click', function(){return confirm("Zeker weten?");});


(die laatste is even uit mn hoofd, kan ietsje fout zijn)
Offline Dlol - 15/11/2010 19:18
Avatar van Dlol Lid Nee, het is eigenlijk een beetje in een andere context...
Iemand kan zich inschrijven in een "sessie". Eer de sessie kan beginnen moeten alle 4 de plaatsen bezet zijn.
Ik doe dit met Ajax, als je op "Join" klikt wordt deze persoon op de achtergrond ingeschreven op de sessie. Via een knop kan deze persoon zich ook weer uitschrijven voor een sessie. Maar nu wil ik dus dat hij ook wordt uitgeschreven (i.e. dat de javascript functie die dit doet wordt aangeroepen) wanneer hij de pagina verlaat. Maar als hij de pagina gewoon refresht dan is het duidelijk dat hij er dus nog in moet blijven...
Mijn excuses, misschien had ik het probleem beter moeten omschrijven!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s