login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

hoofd- voettekst weglaten bij printen internetpagina

Offline Ruultje - 12/08/2010 18:06
Avatar van RuultjeNieuw lid Ik weet niet of dit onder Javascript kan vallen. Maar is het mogelijk om de hoofd- en voettekst weg te laten bij het printen van een internetpagina.

Het gaat dan om de kleine lettertjes bovenaan waar de websitenaam staat en pagina 1 van 1 bijvoorbeeld. Onderaan staat de datum + de weblink die geprint wordt. Ik wil deze graag weg laten. Ik weet dat het in te stellen is via de printerinstellingen maar automatisch werkt makkelijker.

Is hier een scriptje voor? Wanneer ik zoek op Google krijg ik dat ik een print.css moet aanmaken. Die heb ik en hij print verder alleen maar de benodigde informatie. Maar ik krijg wel altijd die informatietekst erbij. Die wil ik dus niet zien.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 12/08/2010 18:56
Avatar van Martijn Crew PHP je kunt ze in je print.css zetten met .noPrint{display:none;} en dan die delen van je site die class gevenn
Offline MiST - 12/08/2010 19:05
Avatar van MiST Lid Staat in de print-instellingen van je browser, dus ik denk dat javascript hier weinig aan gaat veranderen...
Offline WouterJ - 12/08/2010 20:11
Avatar van WouterJ HTML gevorderde
Martijn schreef:
je kunt ze in je print.css zetten met .noPrint{display:none;} en dan die delen van je site die class gevenn

Hij bedoelt die dingen als pagina 1 van 1
die zijn niet te behandelen met CSS
Offline valles10 - 12/08/2010 20:13
Avatar van valles10 HTML interesse maak van de pagina die je hebt een tijdelijke pdf, druk die af, en weg zijn de kleine lettertjes!
Offline Ruultje - 12/08/2010 22:19
Avatar van Ruultje Nieuw lid Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal kijken naar de PDF mogelijkheid. Is inderdaad ook een optie.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s