login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Picture tunen met java/ajax script

Offline rpgnox - 26/05/2010 09:12
Avatar van rpgnoxPHP interesse Ik ben naar mogelijkheden aan het zoeken hoe ik plaatjes (van wagens) middels java of ajax script van kleuren kan laten wijzigen op bepaalde locaties.

Vb: bezoekers dienen middels een knopje een color picker kunnen kiezen om de velgen / body / ramen van kleur te wijzigen. Vervolgens moet voor ieder van deze onderdelen de kleur in de database (kleur1=xxx, kleur2=xxx, kleur3=xxx) worden opgeslagen.

Nou heb ik de volgende scripts gevonden maar kom er maar niet uit hoe ik mijn idee kan realiseren. Zou iemand mij hier verder mee op weg kunnen helpen, of mogelijk dat hier een andere optie voor bestaat?

http://javascri...javascript/

http://johndyer...icker.aspx

Alvast bedankt,

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joel - 26/05/2010 09:16
Avatar van Joel Eigenaar Dit lijkt me eigenlijk helemaal niet eenvoudig, en ik vrees ervoor als het lukt, dat het resultaat zal tegenvallen.

Flash lijkt me eerder geschikt voor wat je wilt.
Offline rpgnox - 26/05/2010 09:46
Avatar van rpgnox PHP interesse Dank je wel voor je reactie. Helaas is flash niet hetgeen wat ik wil gebruiken.

Momenteel werk ik met heel veel verschillende png afbeeldingen, maar ik probeer dit nu op een eenvoudigere (nou, andere manier dus) voor elkaar te krijgen.

Wellicht iemand anders een idee hoe dit toch te doen is?
Offline Stijn - 26/05/2010 13:33
Avatar van Stijn PHP expert Je kan het simpel doen en alle mogelijkheden zelf maken. Stel ik kies rode velgen en gele deuren, dan laad hij de foto van de auto die rode velgen en gele deuren heeft. Je zal veel combinaties moeten maken maar dat is het simpelste. Inkleuren met Javascript is moeilijk.
Offline Maarten - 26/05/2010 14:41 (laatste wijziging 26/05/2010 14:43)
Avatar van Maarten Erelid Je zou ook kunnen alle onderdelen van de wagen in dit geval los uitsnijden (bv. een aantal transparante afbeeldingen van velgen in alle mogelijke kleuren, of eventueel laten genereren via GD library) en de uiteindelijke totaalafbeelding door absolute positionering samenstellen via deze losse onderdelen.

edit: bovenstaande zou je kunnen realiseren me JavaScript/CSS, maar nu ik erover nadenk zou je dit eigenlijk ongelooflijk simpel kunnen ontwikkelen in Silverlight (je kan daar gewoon vectoriële toestanden in gooien, die dingen een naam geven en op die manier de opvulkleur veranderen).
Offline TotempaaltJ - 26/05/2010 17:30
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Heel erg belangrijk. Java IS NIET Javascript!! Oh, en AJAX is geen scriptingtaal.

Ook: Hoort dit bij PHP?
Offline rpgnox - 26/05/2010 18:20
Avatar van rpgnox PHP interesse Maarten; momenteel heb ik het met css en php (heel veel verschillende afbeeldingen) maar zou silverlight hier echt veel beter voor werken en heb ik dan die afbeeldingen dus niet meer nodig?

Ben zelf niet bekend met silverlight, heb je hier wellicht een handige link voor betreft deze opties?
Offline Maarten - 26/05/2010 22:14
Avatar van Maarten Erelid Als je het al hebt is het in principe al goed, maar in Silverlight was dit eenvoudiger en sneller klaar geweest, omdat je daar een afbeelding (liefst vectorieel dan) als object kunt aanspreken en daarop een aantal eigenschappen wijzigen (bijvoorbeeld opvulkleur dus).. maar goed, dan is C# icm WPF kennis wel vereist..
Offline vinTage - 26/05/2010 22:32 (laatste wijziging 26/05/2010 22:35)
Avatar van vinTage Nieuw lid Je wilt geen flash, maar wel silverlight? een niet zo logische optie imo.....zoek eens hoeveel browsers er wereldwijd silverlight ondersteunen en vergelijk dat met flash...

Met flash is het POEPIE simpel, je hoeft maar EEN shape per object te hebben en die kleur je middels actionscript..

Een voorbeeldje met een velg...
De default kleur is cccccc, maar via de url kan je expirimenteren

http://dl.dropb...eur=ff0000 <= rode velg




  1. var kleur = (root.loaderInfo.parameters.kleur != undefined) ? "0x"+root.loaderInfo.parameters.kleur : "0xcccccc";
  2. var velgKleur:ColorTransform = velg.transform.colorTransform;
  3. velgKleur.color = kleur;
  4. velg.transform.colorTransform = velgKleur;
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s