login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Un-focus

Offline Button - 28/03/2010 14:58
Avatar van ButtonPHP ver gevorderde Is er een functie in Javascript die een element un-focused?
Dus de focus er af haalt?

mvg,

Glenn

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jelmerholland - 28/03/2010 15:01 (laatste wijziging 28/03/2010 15:03)
Avatar van Jelmerholland PHP beginner onblur()
http://www.site...amp;id=376

Had jezelf al gegoogeld? Denk 't niet eah? 1e hit meteen raak!
http://www.goog...mp;gs_rfai=
Offline Joost - 28/03/2010 15:27 (laatste wijziging 28/03/2010 15:35)
Avatar van Joost PHP expert Dat is wat anders Jelmerhollan, dat is de event handler die wordt aangeroepen als een element un-focused wordt, niet iets wat het element un-focused maakt 

@TS: zo kan je iets unfocussen:
  1. function unfocus(form, field) {
  2. document.forms[form].elements[field].blur();
  3. }
Offline Jelmerholland - 28/03/2010 16:20
Avatar van Jelmerholland PHP beginner maar...maar...  

Waarom zou je dat überhaubt willen? Ik snap er 't nut niet van eigenlijk 
Offline Joost - 28/03/2010 16:31
Avatar van Joost PHP expert Maakt dat uit? Ik wel situaties bedenken waarbij je dat wilt.. Als de TS dat nodig heeft, maakt het toch niet uit?
Offline Jelmerholland - 28/03/2010 18:13
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Ja dat klopt, maar ik ben benieuwd waar je dit zou kunnen/willen gebruiken, misschien kan ik 't ook ergens gebruiken op mijn site 
Offline Button - 28/03/2010 19:50 (laatste wijziging 28/03/2010 19:50)
Avatar van Button PHP ver gevorderde Jep, heb ondertussen al de juiste functie gevonden (idd blur() zoals Joost zei).

Om even mijn situatie toch maar te schetsen: ik heb een registratie-form waar de gebruiker zich (duh) kan registreren. Er wordt live gechecked of de user de juiste naam, email etc invult. Nu wanneer de gebruiker submit, wordt er nog een laatste check gedaan of er één van de errors nog aan staan (dat de gebruiker dus probeert te submitten zonder alle juiste gegevens in te vullen). Nu zat er een bug in het form dat wanneer de gebruiker op één van de velden stond en eerst een goede waarde invulde die daarna delete en dan op enter drukte, hij toch kon registreren. Dit was mogelijk omdat het de checks van de verschillende registratieveldjes pas worden gecheckt wanneer ze hun 'focus' (in termen van javascript dus) verliezen. Maar als de gebruiker eerst een goede waarde invult, staat de error dus op false (geen error) en dan die waarde delete kan hij toch door, omdat juist de error nog afstond en ondertussen de focus niet van het veldje af was. Met blur() kan ik dan regelen dat wanneer de laatste check-up wordt aangeroepen (dus bij het submitten) dat alle veldjes worden ge-un-focused en ik dus zeker ben dat alle veldjes wel juist zijn gechecked.

Bedankt.
Offline Jelmerholland - 28/03/2010 20:12
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Oh op die manier, dat is idd wel een bug die je niet wilt hebben :S

Maar je moet 'm dan sowieso nog een keer door php laten checken Dan heb je die bug al niet meer, maar jij wilt natuurlijk met js oplossen. Maar als je beide doet, dus js en php check, dan kan het in theorie 'nooit' fout gaan.
Offline Martijn - 28/03/2010 20:28
Avatar van Martijn Crew PHP php check moet ALTIJD! JS is clientside, en alles cleintside is te manipuleren. Met iets simpels als Firebug kan ik al zo je javascript verbouwen en zo alsnog naamloos verschijnen. Dus altijd php ook laten kijken
Offline Jelmerholland - 28/03/2010 20:33
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Kan je met firebug de javascript van een andere site verbouwen?.. Dat gaat nog leuk worden 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s