login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Opsommingslijst met javascript

Offline martje08 - 28/03/2010 13:17
Avatar van martje08Nieuw lid
Hallo,

Ik wil met javascript een opsommingslijst maken met verschillende waarden. Hierbij zou telkens als er een waarde in een textbox wordt ingegeven, deze waarde moeten toegevoegd worden aan de opsommingslijst onder mijn textbox.

Maar dit laatste, dus de waarde in de textbox laten toevoegen aan een opsommingslijst onder de textbox, lukt mij echter niet.  

Weet iemand raad 

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jelmerholland - 28/03/2010 13:26
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Hoe bedoel je? Dat als je typt, dat er in real time een waarde wordt toegevoegt aan een andere textbox? Dus een soort van preview?
Offline martje08 - 28/03/2010 14:01 (laatste wijziging 28/03/2010 14:18)
Avatar van martje08 Nieuw lid Op mijn pagina staat een textbox en een button. Wanneer je in de textbox tekst invult (bvb Gent) en je drukt op de knop (met label 'Voeg toe') dan zou die tekst in dezelfde pagina getoond moeten worden, maar dan als bulleted list. M.a.w als je dan opnieuw tekst invult (bvb Aalst deze keer) dan zou ook die tekst aan de list toegevoegd moeten worden. Zodat je een bulleted list krijgt met waarden Gent, Aalst.

Ik heb al een variabele gedefinieerd die de ingevulde waarde van de textbox opslaat, maar ik kan maar niet vinden hoe ik die waarde(n) op dezelfde pagina afgebeeld moet krijgen als bulleted list. Ik weet dus niet welke functie ik moet gebruiken. Via de document.write functie kan ik de ingevulde waarde al afbeelden op een nieuwe pagina, maar dit is niet de bedoeling natuurlijk.

Dit is mijn code totnogtoe. Alleen moet de tekst niet in een textarea komen, maar opgesomd worden (getoond als bulleted list).

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Cursus HTML - IVO Brugge</TITLE>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="vb.css">
<script type="text/javascript">
//<!--
function toevoegen(){
ingave = new getObj("ingave");
resultaat = new getObj("resultaat");
resultaat.obj.value += ingave.obj.value +"\n";
}

function getObj(name)
{
if (document.getElementById)
{
this.obj = document.getElementById(name);
}
else if (document.all)
{
this.obj = document.all[name];
}
else if (document.layers)
{
this.obj = document.layers[name];
}
}

-->
</script>
</HEAD>
<BODY>

<form name="f">
Geef een tekst in: <input id="ingave" name="ingave" type="text" value="">
<input type="button" onclick="toevoegen()" value="Voeg toe">
<p>
<textarea id="resultaat" name="resultaat" rows="5" cols="20" >
</textarea>
</form>

</body>
</html>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s