login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

AJAX / Push technieken + data overdracht

Offline your_mother - 17/01/2010 23:37
Avatar van your_motherNieuw lid Hi,

Ik wil een applicatie schrijven, waarbij het van belang is dat de data redelijk real time op het scherm komt van de gebruikers.
Het eerst waar ik dan aan denk is Periodieke AJAX requests, zoals ik dat "Vroeger" deed.

Nou heb ik op internet een beetje gezocht, en dan vind je ook informatie over push technieken, comet etc. De reden dat ik aan periodieke ajax requests twijfel, is omdat het nogal useless is (IMHO) als er steeds geen data binnenkomt...

Hoe zouden jullie dat doen? Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met die push technieken?

En dan nu de data storage.

Stel in het geval van een webchat (wil ik niet bouwen, maar even voor de versimpelde overview).
Gebruiker A stuurt een bericht, komt aan bij de server. Hoe gaat dit dan terug naar gebruiker B?
Er moet (neem ik aan) een soort van "tussen layer" tussen zitten, en zoals je veel ziet word hier dan een SQL database voor gebruikt.
Dat klinkt me persoonlijk ook nogal "vies" in de oren, je wilt toch geen database gebruiken voor data die in 2 secs weer weg is?

Als het zou kunnen als een echte daemon, dan sla je dat gewoon op in een array ofzo, en die stuur je dan meteen door als een push over een socket. Dan word het niet onthouden.
Maar we hebben het hier over PHP ( neem ik aan ? ) en niet over C o.i.d.

Of is de 1 of andere push techniek (ik weet (nog) niet hoe dat precies werkt) ook te combineren met C in plaats van PHP?

Help would be very appreciated 

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline vinTage - 17/01/2010 23:44
Avatar van vinTage Nieuw lid je kan toch ook gewoon een php socket gebruiken ?
Als je wilt dat gebruikers ook "oudere" data willen kunnen lezen, dan is er geen andere optie dan een database.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s