login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

no-select

Offline webmaker - 28/12/2009 20:58
Avatar van webmakerPHP interesse Ik zoek al een tijdje op een javascript die verginderd dat je wat kan selecteren op een website (dus bijvoorbeeld tekst). Dit mag gecombineerd worden met de ctrl toets uit te schakelen. Het doel van dit script moet zijn het moeilijk maken voor mensen die info willen afhalen. Dus als je niet kan selecteren kan je niets kopieren. Als de ctrl toets niet reageert kan er ook niets via ctrl+a geselecteerd worden.

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 28/12/2009 21:01
Avatar van Filip IRC guru En waar is dat goed voor?

Wil je dat ze niets kunnen selecteren? Zet het dan in images. JS valt uit te schakelen, plus ik kan altijd in je broncode kijken, waar alles plain in staat. En die kan je nooit blocken..
Offline webmaker - 28/12/2009 21:04 (laatste wijziging 28/12/2009 21:05)
Avatar van webmaker PHP interesse Ik codeer de broncode, ze is leesbaar voor de webserver maar niet voor de cliënt. En nu kun je inderdaad nog zeggen dat je deze kunt decoderen, haast onmogelijk veel werk. En wat javascript uitschakelen betreft akkoord. Ik wil dan ook het de gebruikers bemoeilijken, echt waterdicht zal dit nooit zijn.

ps: als je iets op image zet kan je het altijd nog overtypen, er is niets dat waterdicht is. 
Offline Filip - 28/12/2009 21:07
Avatar van Filip IRC guru Uiteindelijk zal je altijd aan de bron kunnen.. Anders kan een browser het ook niet laten zien.. Images zijn zoizo een beter idee dan vanalle functionaliteit blokeren..
Offline webmaker - 28/12/2009 21:22
Avatar van webmaker PHP interesse Weet ik, maar toch zal ik dit blokkeren omdat het onmogelijk is met een image te werken.
Offline vinTage - 29/12/2009 01:02
Avatar van vinTage Nieuw lid als je met de webdevtoolbar "inspect element" doet, dan zie je gewoon de geparste code, dus jij kan husselen en moeilijk doen wat je wilt, de source is gewoon leesbaar!

flash kan ook en is een stukje lastiger te achterhalen 
Offline Richard - 29/12/2009 09:51
Avatar van Richard Crew algemeen
Citaat:
Ik codeer de broncode, ze is leesbaar voor de webserver maar niet voor de cliënt. En nu kun je inderdaad nog zeggen dat je deze kunt decoderen, haast onmogelijk veel werk. En wat javascript uitschakelen betreft akkoord. Ik wil dan ook het de gebruikers bemoeilijken, echt waterdicht zal dit nooit zijn.

LOL! Dus ik mag het helemaal niet zien?  
Offline Filip - 29/12/2009 13:01
Avatar van Filip IRC guru @ Vintage: Ik denk dat flash nog de beste manier is om dit te doen..

Maar dan nog, zoals al gezegd, als je info dan toch zo gevoelig is dat niemand het mag copieren, waarom publiceer je het dan in de eerste plaats..?
Offline Richard - 29/12/2009 13:09
Avatar van Richard Crew algemeen Precies, waarom publiceer je het dan?

Het internet is open, zo open als maar kan. Iedereen kan in theorie alles zien, omdat alles met een open protocol wordt verstuurd en ontvangen.

Beter gezegd: alles wat de browser kan zien, kan de gebruiker ook zien. En aangezien de gebruiker de tekst op het scherm kan zien, kan de browser het blijkbaar ook zien en dan maakt het niet meer uit hoe zwaar je het versleuteld, je zult altijd het algoritme dat je gebruikt moeten prijsgeven in je broncode om het toch te kunnen laten zien.

En kom op, dit is zo jaren 90.
Offline nathanael - 30/12/2009 10:50
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
ALT+printscreen = oplossing om alle informatie te kopieren van de websites, dan heb je nog SnagIT, hiermee haal je ook alles van het scherm af.
Sterker nog, wat heb je te verbergen door de bron onleesbaar te maken? Als iemand echt geïnteresseerd is in jouw informatie, kan die alles kopieren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s