login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Javascript var openen met PHP (Opgelost)

Offline WouterPSV - 04/08/2009 18:46
Avatar van WouterPSVLid Ik heb een menu button met daarin de volgende mouse over.

  1. onmouseover="this.className='menu_mouseover'; showMenu(<?php echo $get['id']; ?>)"
\

Nu haal ik met de volgende functie die informatie op

  1. <script type="text/javascript">
  2. <!--
  3. function showMenu(nummer){
  4. var sectie = document.getElementById('submenu').innerHTML = (nummer);
  5. }
  6. -->
  7. </script>


Ik krijgt door middel van <div id="submenu"></div> netjes de Id's op het scherm. Echter nu heb ik de volgende vraag.

Ik wil op het moment dat je een mouse over doet dat dan de subpagina's uit de database gehaald worden.
Nu is mijn vraag hoe kan ik dit maken want ik weet niet hoe ik die javascript output in een query krijgt.

Daarnaast denk ik dat het niet gaat werken omdat PHP Server side is en javascript client.

Heeft iemand een oplossing/voorbeeld hoe ik dit kan realiseren.

Alvast super bedankt!!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 04/08/2009 19:55
Avatar van Martijn Crew PHP daar zou ik dan niet een mouseover van maken, maar een onclick, denk niet dat je browser t grappig vind als je t met een mouseover snel over het menu gaat 

Wat je zou kunnen doen is een totale pagina maken, en daar per pagina een divje die standaard hidden is, en met je mouseover/onlick visible word dan heb je alles, maar wel js aanstuurbaar
Offline yetti4 - 04/08/2009 21:24
Avatar van yetti4 JS interesse kan heel makkelijk met jquery ajax
persoonlijk gebruik ik altijd post:
http://docs.jqu...llbacktype

succes
Offline WouterPSV - 04/08/2009 22:13
Avatar van WouterPSV Lid Zou je hier een voorbeeld van kunnen geven met mijn function. En vooral hoe ik hem dan kan aanroepen.
Heb me eigenlijk nooit echt verdiept in Ajax. Ken nog lang niet alles van javascript
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s